kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
آیت‌الله اراکی خبر داد

اتحادیه علمای حامی مقاومت تشکیل می‌شود

جلسه مشترک سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری رسا و تسنیم، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در نشست با سفرای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توصیه اکید مقام معظم رهبری بر دیپلماسی وحدت اظهار داشت: این توصیه بر لزوم همکاری بیشتر مجمع تقریب با دستگاه دیپلماسی اشاره دارد.
وی با اشاره به تشکیل اتحادیه اسلامی زنان مسلمان، اتحادیه بازرگانان مسلمان، اتحادیه اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام و نیز اتحادیه احزاب اسلامی، گفت:  کنفرانس‌های امسال با گذشته فرق خواهد داشت و کنفرانس‌های کوچکی برای هر اتحادیه خواهیم داشت و در نهایت کنفرانس بزرگی با حضور همه این اتحادیه‌ها برگزار خواهد شد.
آیت‌الله اراکی از تشکیل اتحادیه علمای حامی مقاومت خبر داد و بیان داشت: یکی از کارهایی که در دست اقدام است، مسئله تأسیس اتحادیه علمای حامی مقاومت در فلسطین و کل منطقه است که در یک ماه آینده شاهد گردهمایی علمای شیعه و سنی حامی مقاومت خواهیم بود و از این اجلاس، اتحادیه علمای حامی مقاومت شکل خواهد گرفت.
وی افزود: از 125 نفر از شخصیت‌های تراز اول جهان اسلام دعوت کرده‌ایم و از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم برای حضور این اشخاص در اجلاس همکاری کند.
اختری: امروز بیش از هر زمانی
 نیازمند به مسئله وحدت مسلمانان هستیم
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری در این نشست با بیان اینکه سفرای ایران نمایندگان نظام در خارج از کشور هستند و با مسلمانان و شیعیان در نقاط مختلف دنیا ارتباط دارند، گفت: ما همواره به مسئله وحدت اسلامی و یکپارچگی امت مسلمان و مسئله تعامل و سازش با یکدیگر نیاز داریم و شرایط عمومی بیش از هر زمانی نیازمند این مسئله هستیم.
وی افزود: برای معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) در خارج از کشور نیازمند همکاری و نظرات سفرای کشورمان هستیم. زیرا شما اطلاعات کاملی از وضعیت مسلمانان در کشورهای مقصد داریم تا بتوانیم خدمات بهتری به آنها ارائه دهیم و مردم دیگر کشور‌ها با معارف اهل‌بیت(ع) بیشتر آشنا شوند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تاکید بر اینکه مسئله وحدت و یکپارچگی امت اسلامی یک ضرورت دینی و اسلامی است اظهار داشت: پیشوایان دینی ما و علمای شیعه همواره بر این مسئله تاکید داشتند و سیاست ما این است که همه مذاهب اسلامی با وحدت و یکپارچگی در برابر توطئه‌‌ها ایستادگی کنند.
اختری همچنین با تشریح فعالیت‌های این مجمع گفت: معرفی معارف اهل‌بیت(ع) با قرآن کریم نشر حدود 1500 عنوان کتاب به بیش از 55 زبان با مضامین منطقی و علمی مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع)، راه‌اندازی سایت و کتابخانه دیجیتالی، تهیه دانش‌نامه اهل‌بیت(ع) به عنوان ویکی‌شیعه، ایجاد دانشگاه اهل‌بیت(ع) و فعالیت‌های پژوهشی از جمله فعالیت‌های این مجمع بوده است.
وی یادآور شد: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) هم اکنون 550 عضو از کشورهای مختلف دارد و ما از سفرای ایران انتظار داریم اگر در کشوری شخصیتی سراغ داشتند که می‌توانیم از نظرات و دیدگاه‌هایشان استفاده کنیم به ما معرفی کنند هرچند ما بنای توسعه در بخش عضوگیری نداریم.