kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۵۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

یك كارشناس مسائل رسانه: هجمه به شورای نگهبان محور فعالیت رسانه‌های بیگانه است(اخبار ادبی و هنری)

یك كارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه مسئله تایید صلاحیت‌های کاندیداها در انتخابات پیش‌روی ایران در رسانه‌های معاند هدف توجه قرار گرفته است، گفت: هجمه به نهادهای قانونی کشور مهم‌ترین کاری است که رسانه‌های بیگانه در این روزها در حال انجام آن هستند.


هادی البرزی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با‌اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه مسئله تایید صلاحیت‌ها را هدف توجه قرار داده‌اند، بیان کرد: این رسانه‌ها همچون سال ‌های گذشته در هنگام انجام فرایند تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اقدام به ایجاد شبهه افکنی می‌کنند و به نوعی نقش شورای نگهبان در انتخابات را زیر سؤال می‌برند. این در حالی است که در همه کشورها برای تایید نامزدها سازوکارهایی وجود دارد؛ به عنوان مثال در بعضی از کشورها شورای قانون اساسی این کار را انجام می‌دهد ‌و در برخی دیگر از کشورها وزارت کشور و احزاب چنین وظیفه‌ای را بر عهده‌دارند.
این کارشناس مسائل سیاسی از عدم توجه رسانه‌های معاند به فرایند تایید صلاحیت‌ها در دیگر کشورها گفت و تصریح کرد: آنها فقط بر روی ایران تمرکز کرده‌اند و تلاش می‌کنند برای ذهن مخاطب یک اغتشاش فکری ایجاد کنند در برنامه‌های گفت‌وگو محور و گزارش‌های خبری خود بیشترین هجمه را به روند تایید صلاحیت‌های کاندیداها در شورای نگهبان وارد کنند و از این طریق می‌خواهند مردم را برای حضور و مشارکت در انتخابات دلسرد کنند.
البرزی همچنین با بیان اینکه مسئله مذاکرات وین نیز یکی از محورهای گفت‌وگو و تهیه گزارش در رسانه‌های بیگانه است عنوان کرد: پوشش خبری مذاکرات برجامی در این رسانه‌ها در حقیقت برای ایجاد دوگانه مذاکرات و مقاومت در افکار عمومی است.