kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
شناسایی 22 بیمار مبتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کشور

با فوت ۲۰۰ بیمار دیگر مجموع قربانیان کرونا از مرز ۷۸ هزار نفر گذشت

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از فوت ۲۰۰ بیمار دیگر به علت کرونا خبر داد.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است: «از 30 تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۳۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۸۲ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۸ هزار و ۱۹۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۳۰۴ هزار و ۸۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
پنج هزار و ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۸ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۸۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تا کنون دو میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۶۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۴۵ هزار و ۲۰۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۸۶۷ هزار و ۹۶۶ دُز رسید.»
شناسایی 22 بیمار مبتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چندین مورد ابتلا به ویروس کرونای هندی و آفریقایی در کشور به طور قطع شناسایی و خوشبختانه همه آ‌نها رهگیری شده است.
سیما سادات لاری در گفت‌و‌گو‌ با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، اظهارداشت: در حال حاضر اکثر مناطق کشور پیک چهارم بیماری کرونای انگلیسی را گذرانده‌اند و میزان موارد ابتلا و بستری در کشور نزولی شده است.
لاری ادامه داد: هم اکنون روند نزولی موارد ابتلا و بستری در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان چشمگیر است، اما در تهران به دلیل سخت بودن نظارت‌ها بر اجرای دستورالعمل‌ها روند نزولی بیماری کرونای انگلیسی با شیب ملایم تری در حال انجام است.
وی افزود: چندین مورد ابتلا به ویروس کرونای هندی و آفریقایی در کشور به طور قطع شناسایی شده است و خوشبختانه همه آ‌نها رهگیری شده و کنترل این بیماری به خوبی در کشور در حال انجام است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر پنج نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونای آفریقایی شناسایی شده و در قرنطینه هستند و ۱۷ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته هندی شناسایی شده که از این تعداد 6 نفر در بوشهر، چهار نفر در قم، سه نفر در یزد، سه نفر در البرز و یک نفر در آبادان هستند.
لاری تاکید کرد: در حال حاضر براساس مصوبه ستاد ملی کرونا اصناف بازگشایی شده است، اما اگر واحد صنفی تخلفی را انجام دهد در شهرهای نارنجی دو هفته و در مناطق قرمز به مدت سه هفته آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.