kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر 33916546 تمام ساعات شبانه‌روز سامانه پیام کوتاه 30002323

* به نظرم افراد نفوذی در دولت یازدهم بنا دارند انتقام فتنه‌گران سال 88 را از مردم و کشور بگیرند. ولی با وجود رهبری شجاع و آگاه و بصیر و ملتی ولایی راه به جایی نخواهند برد.
5509---0935
* امروز حجت بر همگان تمام است. هر کس و هر مدیر و مسئولی قدمی در جهت منافع حزبی و گروهی خود بردارد و مصلحت مردم و نظام برای او مهم نباشد (مثل هیاهویی که بر سر استیضاح وزیر علوم راه انداختند و حتی نمایندگان مجلس را تهدید نیز کردند) روز قیامت باید پاسخگوی هزاران شهیدی باشد که جان خود را برای برقراری این نظام و اداره کشور بر اساس  قانون اسلامی  داده‌اند.
علیمردانی
* در یک سال گذشته رهبر معظم انقلاب چندین بارصراحتا و به طور مستقیم نگرانی خود را از وضعیت دانشگاه‌ها و فرهنگی کشور اعلام کردند اما  اقدامی صورت نگرفت. دولت به جای پذیرش انتقادها از عملکرد ناصواب وزیر علوم دفاع کرد. ولی این را بدانید مردم می‌فهمند و پیرو رهبر عزیز خویش اخبار و مسائل روز را رصد می‌کنند.
0276---0937
* طی 2 ماه گذشته 8 بار پارک جنگلی گلستان آتش گرفته است. آیا سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه مسئولیتی ندارد؟ آیا فقط به دنبال کار سیاسی و خبرسازی علیه بنزین تولید داخلی است تا زمینه واردات بنزین توسط برخی افراد را هموار کند.
3104---0912
* دولت خبیث انگلیس اعلام کرده برای مهار گروهک‌ تروریستی داعش دست به دامن ایران مقتدر می‌شود. این موضع‌گیری پس از آن صورت می‌گیرد که اعمال وحشیانه این گروهک تروریستی دست‌پروده آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث در منطقه انزجار عمومی را دربر داشته است و حالا که در نزدیکی اضمحلال در منطقه قرار گرفته و اعضا قصد بازگشت به کشورهای خود را دارند همانند نارنجک ضامن کشیده‌ای هستند که به اربابان خود نیز رحم نمی‌کنند و حامیان آنها در منطقه و اروپا و آمریکا باید تاوان این دست‌پرورده‌های خود را بدهند. دولت خبیث انگلیس بداند که ایران 28 مرداد 32 با ایران 28 مرداد 93 زمین تا آسمان فرق کرده است.
محمودی
* روزنامه آرمان با اهداف شناخته شده‌ای که دارد تیتر خود را برای شماره روز 93/5/28 در مورد فرار مغزها انتخاب کرده. طبیعی است وقتی دولت و مسئولین زیر بار کارهای بزرگ برای کشور نمی‌روند و مرتب حاشیه‌سازی می‌کنند بعضی از تحصیلکرده‌ها برای خود در خارج از کشور سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
احمدزاده
* چطور شده که آقای هاشمی برای رای مردم و حمایت‌های رهبری از دولت یازدهم ارزش قائل شده‌اند. ایشان اگر در گفته خویش صادق هستند باید در سال 88 همین موضع را می‌گرفتند و از فتنه و فتنه‌گران در برابر 24 میلیون رای‌دهنده حمایت نمی‌کردند.
4789---0912
* سخنگوی دولت اعلام کرد پرداخت وام ازدواج از روز بعد از عید فطر شروع خواهد شد ولی مثل سابق هیچ خبری نیست. خیلی از کارهای این دولت وعده و وعید شده و ما مردم سر کار گذاشته‌ شده‌ایم.
سوری- عمویی
* در شهر پرند به کار آموزش رانندگی در یکی از آموزشگاه‌ها مشغول هستم. در این شهر ثبت‌نام برای آموزش رانندگی خیلی کم است ولی از آنجا که استهلاک ماشین و هزینه بنزین همه جا یکی می‌باشد دخل و خرج زندگی ما با هم نمی‌سازد. به واقع خرجمان بیشتر از دخل است. درخواست داریم مسئولین امر رسیدگی کنند و نگاهی هم به زندگی ما قشر ضعیف جامعه داشته باشند.
8495---0939
* در دولت گذشته اگر افزایش قیمتی صورت می‌گرفت فورا سر و صدا راه می‌افتاد اما در این دولت با چراغ خاموش همه کالاها را چند مرتبه افزایش قیمت داده‌اند کسی هم که انتقاد کند متهم به بی‌سوادی می‌شود و او را به جهنم حواله می‌دهند.
2943---0916
* راه حمایت دولت از کشاورزان و مبارزه با گرانی این است که اجازه داده بشود تعاونی‌های کشاورزی محصولات را به صورت مستقیم در شهرها بین مصرف‌کنندگان توزیع کنند. با این کار بساط دلال‌ها و واسطه‌ها که پول کلان به جیب می‌زنند برچیده می‌شود.
5608---0912
* اگر مردم دست به دست هم بدهند و مدتی محصولات شرکت‌های خودروساز را نخرند خود به خود قیمت اتومبیل پایین خواهد آمد.
0110---0912
* افرادی که به علت بیماری شدید نیاز به بستری دارند و به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند چند روزی را باید در اورژانس به سر برند تا شاید تختی گیرشان بیاید و الا باید برای هر شب تخت ویژه به صورت آزاد تهیه کنند یا از اورژانس خداحافظی و در منزل با بیماری خود دست و پنجه نرم کنند.
یک هموطن
* وضعیت فضای سبز مسکن مهر کاج گنبد اصلا مناسب نیست از مسئولین امر انتظار رسیدگی دارم.
5509---0935
* از مسئولین ستاد امور مساجد می‌خواهیم برای حضور هر چه بیشتر و گسترده‌تر نمازگزاران مساجد مختلف شهر در نماز جمعه با همکاری مسئولین شرکت واحد برای اعزام اتوبوس طرح مشترکی را به اجرا بگذارند.
8949---0912
* از سال 87 با پرداخت 50 میلیون تومان پول در پروژه 4 هزار واحدی مسکن متعلق به شرکت تعاونی کارکنان فرودگاه مهرآباد ثبت‌نام کرده‌ام پس از گذشت 6 سال هیچ خبری از تحویل خانه‌ها نیست. چرا؟
7163---0912
* همراه اول مدتی است انتقال شارژ از سیم‌کارت دائم به اعتباری را انجام نمی‌دهد ولی هزینه انتقال را از اعتبار شخص انتقال‌دهنده کسر می‌کند. متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.
2451---0912
* همراه اول از جیب مردم برای تیم ملی کشور هزینه می‌کند. شخصا راضی به این کار نیستم. هر چه پیامک برای توقف این کار می‌فرستم ترتیب‌اثر نمی‌دهند. چرا؟
2623---0912
* در شهرستان لاهیجان مدتی است که شب‌ها برق شهر قطع شده و خاموشی حاکم می‌شود دلیل آن هم روشن ماندن کولرهای گازی دستگاه‌های دولتی است. امیدواریم رسیدگی شود.
4012---0912
* بنده طبق رای دادگاه شناسنامه قبلی ام باطل شده و شناسنامه جدید با کد ملی جدید برای بنده صادر شد. ثبت‌احوال شناسنامه قبلی را فوت صادر کرده است. برای مرحله دوم یارانه‌ها هم ثبت‌نام کردم الان مدت 2 ماه است که ابتدا یارانه خودم و سپس یارانه همسر و بچه‌هایم را هم قطع کرده‌اند. کارگر و مستاجرم و ماهی 700 هزار تومان حقوق می‌گیرم. لطفا در روزنامه درج کنید تا مسئولان پیگیری کنند.
7213---0919

* بعد از خدا، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام چشم و گوش ما به زبان و اشاره ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای نایب امام زمان(عج) است. از خداوند می‌خواهیم وجود پربرکت معظم‌له را برای نظام و انقلاب از گزند حوادث مصون بدارد.
0659---0935
* با توجه به تأکید مسئولین بر پاسداشت زبان فارسی چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در اجلاس فلسطین با زبان بیگانه سخن گفت آیا ملت ما اگر خواستند این سخنان را به‌طور مستقیم گوش کنند گناهی مرتکب شده‌اند که زبان بیگانه بلد نیستند، این قبیل سیاست آیا بی‌احترامی به زبان رسمی نیست؟
یک هموطن
* وقتی سگ‌های منطقه را می‌بینم که چگونه مردم مظلوم و کودک و زن و مرد غزه را به خاک و خون می‌کشند و فرزندان خلف یزیدیان یعنی داعش در سوریه و عراق چه جنایات موحشی که انجام نمی‌دهند تازه می‌فهمم به امام‌حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش چه گذشت. ان‌شاءا... امام منتظر و منتقم ما از این درندگان انسان‌نما انتقام خواهد گرفت.
وحیدی از گرمسار
* وزارت کار طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران را مخالف کنوانسیون جهانی کار دانسته است. از وزیر دولت جمهوری اسلامی می‌پرسم نقض اسلام، قرآن و احکام شرعی مهم‌تر است یا پایبندی به کنوانسیون جهانی کار؟
4331---0914
* حق این است که به قول سید مظلوم بهشتی عزیز به آمریکا گفته شود از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر نه اینکه به دوستان گفته شود بروید به جهنم چون ما در پی مذاکره با کدخدا هستیم!
6871---0930
* گروهک تروریستی داعش توسط مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب شکل گرفته است. هرگز نیروهای آمریکا به کمک ارتش عراق نخواهد آمد اگر هم بمبارانی صورت می‌گیرد صوری است و بیابان‌ها را بمباران می‌کند چرا که به این مولود کثیف فعلا نیاز دارند. لذا لازم است ارتش عراق و نیروهای مردمی به‌طور جدی مبارزه بی‌امان با این گروهک ملحد و کثیف ادامه دهند که همجنس اسرائیل کودک‌کش است.
5170---0914
* می‌خواستم علت عدم پرداخت یارانه به متولدین سال 93 را بدانم. آیا حمایت از افزایش جمعیت است و یا معنی جدیدی از اعتدال!
4568---0914
* اصلاح‌طلبانی که معتقدند هزینه کردن برای بر پا داشتن مراسم عزاداری سالار شهیدان امام‌حسین(ع) کار بی‌فایده‌ای است رک و راست بگویند در زندگی به چه چیزهایی معتقد هستند چرا باید عمری را در دوگونگی قلب و زبان زندگی بکنند. حداقل از داعشی‌ها یاد بگیرند که به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند.
یک هموطن از رفسنجان
* دماسنج سخنان آقای روحانی:
92/2/18: ادبیات رئیس‌جمهور باید همراه با اخلاق و ادب باشد.
93/5/20: به جهنم، بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید، خداوند شما را ترسو و بزدل آفریده!
93/5/22: حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید واژگان نیکو به کار برد!! لطفا دلیل این نوسانات دما را بفرمایید.
4396---0913
* واقعا وقتی قیمت‌ها را با سال قبل مقایسه می‌کنیم می‌بینیم نه تنها قیمت‌ها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است. ما که کاهش تورم را نمی‌بینیم اینکه آقای رئیس‌جمهور می‌گوید شاهد کاهش تورم نقطه به نقطه هستیم، نتیجه آن در کجاست؟
8345---0912
* قیمت اجاره‌خانه‌ها در فصل تابستان افزایش یافته و سر به فلک می‌زند. دولتمردان کی می‌خواهند از خواب بیدار شوند؟
یک شهروند
* کشورهای حقوق بشر دست از شعارهای پرزرق و برق بردارند و به فکر مردم مسلمان و مظلوم در کشورهای فلسطین، عراق و... باشند. دولت آمریکا و انگلیس امتحان خود را بین ملت‌ها پس دادند تا دیر نشده باید دست از حمایت اسرائیل غاصب بردارند و بگذارند ملت‌ها خود مشکلات خود را حل کنند.
0853---0911
* این بزدلان و ترسوها که رئیس جمهور محترم از آنها نام می‌برد، اگر در هشت سال دفاع‌مقدس در برابر تهاجمات دشمن و لشگریان کفر جهانی ایستادگی نمی‌کردند مملکت را بعضی‌ها دو دستی تقدیم آمریکا می‌کردند.
یک دبیر
* اگر بنا به گفته و ادعای آقای رئیس‌جمهور گروهی اقلیت و دشمن دولت هستند و به دشمنی علیه ایشان و همکارانشان در قوه مجریه مشغول توطئه شده‌اند چرا ایشان آنان را با اسناد و مدارک به دستگاه قضایی معرفی نمی‌کنند تا به پرونده آنها رسیدگی شود. اگر هم مخاطب این ادبیات خشن منتقدان دلسوز نظام هستند بهتر است رئیس‌جمهور موضوع این اهانت‌های خود را با یک عذرخواهی به پایان برساند.
8220---0912 و 3011---0901
* آقای رئیس‌جمهور از وقتی که روی کار آمده به جای انجام کار مدام از وجود یک گروه کوچک که سر راه دولت سنگ‌اندازی می‌کنند سخن گفته است. بنویسید این شیوه مدیریت جواب نمی‌دهد. وقت آن رسیده که دولت واقعا به حل مشکلات مردم بپردازد و دست از حاشیه‌سازی‌های بی‌ثمر بردارد.
6775---0912
* برای خیلی‌ها سؤال شده چرا آقای روحانی ریاست محترم جمهوری با بیگانه‌ها ابراز دوستی کرده و مهربانانه با آنان صحبت می‌کند و حتی از جنایتکاری مثل اوباما به عنوان فردی مؤدب یاد می‌کند ولی در صحبت با مردم و هم‌وطنان خود از ادبیات تند و خشن و توهین‌آمیز استفاده می‌کند؟
0530---0912 و 8619---0913
* خطاب به بعضی از مسئولین زود رنج و عصبانی باید گفت زندگی اقیانوس بی‌کرانی است که تنها شناگرانی به ساحل نجات و موفقیت خواهند رسید که با سعی و تلاش و کوشش با سختی‌ها مبارزه کرده و با امواج خروشان زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
2143---0913
* ادامه جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب در غزه همچنان توسط گروهک‌های تکفیری (داعش، القاعده، طالبان و...) و حامیان غربی آنها در عراق سوریه و منطقه در حال اجراست. برای نابودی این غده سرطانی عزم همه کشورهای اسلامی لازم و ضروری است.
همدانی
* از نمایندگان مجلس به‌خاطر استیضاح وزیر علوم سپاسگزاری می‌کنم. گرچه برخی می‌خواهند محیط علمی را به یک محیط سکولار و لیبرال تبدیل کنند ولی به برکت انقلاب طی سال‌های قبل خیل عظیمی از اقشار متدین و شجاع و باتقوا و ولایی، مدارج علمی بالایی را در رشته‌های مختلف کسب کرده‌اند. این افراد را نمی‌توان فریب داد.
رضا محمودی
* به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری عرض می‌کنیم مردم خدمت صادقانه را در عمل باید مشاهده کنند و الا همه بلدند که وعده و وعید بدهند بعد هم عدم کار و فعالیت را به گردن دیگران و گذشتگان بیندازند.
8495---0911
* خدا را سپاسگزاریم که قانون اساسی مترقی و بی‌نظیری داریم و از وجود مبارک و نورانی ولایت فقیه که مانع دیکتاتوری است برخورداریم.
6979---0916
* خط تلفن همراه خویش را تا مبلغ 10 هزار تومان شارژ کرده‌ام ولی فقط تا 3 مرتبه توانستم تماس بگیرم. چگونه در فاصله چند روز و با یکی دو تماس شارژ تمام می‌شود؟
اسحاق عاقل‌موشکی
* در وزارت آموزش و پرورش به قانون مرخصی 9 ماهه زنان برای زایمان عمل نمی‌شود. آن همه وقت و انرژی که برای تصویب و ابلاغ قانون گذاشته شده با یک دستور وزیر به هدر می‌رود، چرا؟
0420---0912
*هر قدم که در برابر دشمن بیرونی عقب‌نشینی کنیم او ده قدم جلو می‌آید این فرمول درباره عوامل داخلی دشمن هم صدق می‌کند.
7977---0912
*برای یک وام 5 میلیونی باید هفت‌ونیم میلیون به بانک‌ها پرداخت کرد مسئولین بانک‌ها بفرمایند به سپرده‌های مردم چقدر سود می‌دهند؟
2943---0916
*انتظار می‌رود مردم کرانه باختری، حزب‌الله در مرز اسرائيل غاصب و حماس و جهاد اسلامی و سوریه و عراق از همه سو تل‌آویو و حیفا و شهرهای مهم این رژیم زبان نفهم کودک‌کش را مورد تهاجم همه جانبه قرار دهند تا خواب راحت را از این جانیان بگیرند و برای همیشه فاتحه این رژیم جعلی را بخوانند تا کی مدارا؟
3419---0935
*ما مردم هرکجا نگاه می‌کنیم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده آقای رئيس‌جمهور چگونه ادعا می‌کند که گرانی و تورم را توانسته کاهش بدهد. آمار و ارقامی که در داخل سبد زندگی مردم دیده نشود چه فایده‌ای دارد؟
1643---0916
*بانک‌های کشور باید منابع مالی را با سود کم در اختیار تولید کننده‌ها و فعالان اقتصادی قرار بدهند مردم نیز با خرید سهام به دنبال سودآوری سرمایه‌گذاری خود باشند تا از این طریق بازار اشتغال و کار رونق پیدا کرده و تورم کاهش پیدا کند.
8495---0911
* تلاش دولت عمدتا باید حول مسئله اقتصاد و کنترل تورم باشد چرا که هزاران جوان تحصیلکرده در حال حاضر بیکار بوده و در ضمن در امر ازدواج مشکل دارند.
5087---0917
*دریک سال اخیر و شروع به کار دولت یازدهم  فقط به خاطر رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید توهم کاهش تورم برای دولت به وجود آمده است.
8612---0912
*آقای روحانی یا در ایران زندگی نمی‌کند که از گرانی سرسام‌آور خبر ندارد یا اطلاعات غلط می‌شنود که دائم از مهار تورم دم می‌زند.
8968---0912
*ساختمان بانک‌ها با پول و سپرده‌های مردم هر روز شیک‌تر می‌شوند. چرا پول و سپرده‌های مردم که باید هزینه تولید و زیرساخت کشور بشود برای اشرافیت و تجمل‌گرایی خرج می‌شود.
0095---0938
*اشکالات موجود در سیستم اقتصادی و بانکی باعث شده که بخشی از مردم به طرف ربا بروند. لازم است مسئولین امر به اصلاح سیستم اقتصادی و بانکی اقدام کنند و از فرامین ولایت و رهبری و مراجع اطاعت نمایند.
دباغ‌زاده
*اهالی مسعودیه واقع در منطقه 15 از ساعت 9 صبح تا 21 شب از دست صدای گوش خراش وانت‌هایی که به فروش میوه و سبزی مشغولند آسایش ندارند. از مسئولین امر انتظار رسیدگی دارم.
6640---0919
*همسرم در آموزشگاه رانندگی کار می‌کند. برای اطلاع مسئولین کشور بنویسید با شرایط سختی زندگی می‌کنیم. در زندگی هیچ‌چیز نداریم. چرا برای زندگی شرافتمندانه این قشر فکری نمی‌شود.
قنائي
*جناب دکتر روحانی به عنوان یک واعظ که چندین سال مردم را موعظه و نصیحت کرده و فردی با تجربه چندین ساله در مناصب مختلف و دست آخر به عنوان رئيس‌جمهور و شخص دوم کشور مسئولیت داشته بعید به نظر می‌رسید که چنین اشتباهات فاحشی را به تکرار انجام دهند. به هرحال انسان جایز‌الخطاست و فرصت جبران دارد اما شهامت سیاسی ایجاب می‌کند که ایشان اعتراف به اشتباه نموده و از مردم عذرخواهی کنند.
طالعی
*بعضی از فوتبالیست‌های کشورمان بدون اینکه یک روز پوتین سربازی به‌پاکنند میلیاردر شده‌اند و خدا را نمی‌شناسند ولی بچه‌هایی از جنگ را سراغ دارم که از پرداخت حق بیمه خویش عاجز هستند و در پیچ‌وخم زندگی گرفتار شده‌اند. مسئولین تماشا کنند تفاوت از کجا تا کجاست؟
5684---0916
*یکی از دلایل خشکسالی و قحطی گناه در جامعه است. وقتی اسراف، کم‌فروشی، ربا، گرانفروشی، ظلم، دروغ، بدحجابی و بی‌حجابی، فحشا و منکرات و... در جامعه زیاد شد طبیعی است که خشکسالی و قحطی به دنبال آن‌ها می‌آید.
5048---0935
* از اقدام ارزشی، جهادی و تحسین برانگیز شهردار محترم تهران در تکریم بانوان کارمند تقدیر و تشکر می‌کنم و به عمل او آفرین می‌گویم.
1648---0915
*یک روستایی با پنجاه‌ سال سن و 9 سال سابقه بیمه می‌تواند بازنشسته شود. این حق اوست. ولی چرا من جانباز بالای 35درصد دارای سال‌ها حضور در جبهه و بالای پنجاه سال سن و نزدیک به 20 سال سابقه بیمه نمی‌توانم بازنشسته شوم.
4636---0911
*بیمار دیابتی هستم دیگر قادر به تامین دارو و آمپول انسولین خود نیستم واقعا زندگی برایم به جهنم تبدیل شده است از دولت انتظار می‌رود گره از کار درمان ما بگشاید. سلامتی‌ام در خطر است.
7735---0911
*خطوط تاکسیرانی کرج اوضاع آشفته‌ای دارد و اکثر رانندگان کرایه‌ها را به صورت دلخواه افزایش می‌دهند.  از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.
نظیری
*از دولت اعتدال درخواست می‌شود نسبت به پرداخت معوقات و مطالبات بازنشستگان سال 1388 آموزش و پرورش که ناشی از تطبیق احکام با قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد و تاکنون پرداخت نشده، اقدام نماید.
4598---0913
*چه کسانی دلار را بر پول کشور حاکم کردند؟ با دلار بی‌پشتوانه که تکه کاغذی است می‌توانند هر آن با ما بازی کنند!
دباغ‌زاده
* چطور معاون امور زنان آقای روحانی که خود یک خانم است از اختلاط بانوان دفاع می‌کند و به فکر حفظ حریم بانوان نیست. آیا جایی که امکان تفکیک و عدم اختلاط هست، تفکیک جرم است؟ واقعاً باید برای امثال چنین افرادی تأسف خورد.
3819---0916
* چرا در آموزش‌وپرورش قائمشهر مسئولان دوایر و مدیران با کوچکترین انتقاد برحق از سیاست‌های دولت فوراً برکنار می‌شوند؟
1669---0916
* وزارت نیرو با قطع آب مشترکین پرمصرف در حقیقت در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در کشور قدم برداشته است. بنابراین نباید در این کار تزلزل نشان بدهد بلکه باید با رعایت عدالت طرح را به پیش ببرد.
6263---0938
* برای اطلاع آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم همه بر فطرت الهی آفریده شده‌اند. پس خداوند کسی را ترسو و... نمی‌آفریند. در ضمن هنر نیست که شما به زور عده‌ای را به جهنم بفرستید چرا با رعایت ادب و اخلاق و انصاف عده‌ای را روانه بهشت نمی‌کنید.
4846---0912
* آقای روحانی ریاست محترم جمهوری از یک طرف معتقد است به زور نمی‌شود کسی را به بهشت برد از طرف دیگر منتقدین خود را به جهنم حواله می‌دهد. لابد معتقد است که کلید بهشت و جهنم در دست او است!
8475---0913 و سعید رضایی‌نیا  3014---0913
* اگر وضع آلودگی محیط‌زیست به همین صورت پیش برود در دهه آینده شهرهای مازندران و گیلان هم جزء نقاط آلوده کشور خواهند شد. در آن صورت برای تغییر آب و هوا معلوم نیست باید به کجا سفر بکنیم.
4760---0935
* چرا قیمت پراید در داخل کشور با قیمت آن در کشورهای همجوار تفاوت غیرقابل تصور دارد؟
باوی از اهواز
* گویا معانی و مفاهیم لغات در دوره موسوم به اعتدال عوض شده است:
گرانی یعنی ارزانی
فتنه‌گر یعنی خادم ملت
هوچی‌گری یعنی قانون‌مداری
عدم هماهنگی در کابینه یعنی دولت یکدست
تکدر خاطر رئیس‌جمهوری یعنی عدم آگاهی و اطلاعات غلط!
5589---0914
* موضوعی که آقای رئیس‌جمهور در دولت خویش از آن غفلت نموده و باید به آن توجه ویژه بکند جوان ساختن ترکیب اعضاء دولت است بعضی از وزیران کابینه در شرایطی از سن و سال هستند که دچار فراموشی می‌شوند. چه برسد به اینکه از جا بلند بشوند و بخواهند کاری انجام بدهند.
2815---0937
* چگونه ناراحت نشویم وقتی که آقای رئیس‌جمهور یک آمریکایی جنایتکار مثل اوباما را فردی مودب مورد خطاب قرار می‌دهد ولی از هم‌وطنان خود با عناوینی مثل بزدل، بی‌سواد و... یاد می‌کند؟
0530---0912
* وقتی از زبان آقای رئیس‌جمهور عبارت به جهنم را شنیدم تصورم این بود که خطاب به کشورهای غربی است که سر راه هسته‌ای شدن کشورمان سنگ‌اندازی می‌کنند. ولی در ادامه متوجه شدم مخاطب ایشان گروهی از هم‌وطنان هستند و واقعاً متأسف شدم.
2705---0916
* سالهاست که از دیدن مولای خویش تحریم شده‌ایم ولی دریغ از اینکه به دنبال مذاکره یا توافقنامه‌ای باشیم و یا حتی گامی در جهت اعتمادسازی در این مورد برداریم!
1345---0912
* بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی ورزش جانبازان و فراغت این عزیزان نیز هست. بنابراین لازم است که با اماکن ورزشی تفریحی شهرداری و... قرارداد ببندد تا این عزیزان و خانواده‌هایشان از این اماکن استفاده نمایند این امر یک اقدام ارزشی و نیاز جسمی و روحی عزیزان جانباز می‌باشد.
جانباز 30درصد
* آیا معنای اعتدال این است که آقای روحانی در جایگاه رفیع ریاست‌جمهوری منتقدین دولت را با الفاظ بی‌سواد، بی‌شناسنامه، پول گرفته، بزدل و جهنمی مورد خطاب قرار بدهد؟ چرا ایشان در مقابل بیگانگان این‌گونه عصبانی نمی‌شود.
نیک‌نام
* بزدل و ترسو آنهایی بودند که در بحث هسته‌ای اطلاعات کشور را به بیگانگان دادند، بزدل کسانی‌اند که از به کار بردن لفظ فتنه‌گر برای سران آن ابا دارند و...
9969---0913
* من به رئیس‌جمهور قبل رأی ندادم ولی از روی انصاف عرض می‌کنم والله و بالله و تالله وی چنین ادبیاتی که آقای روحانی برای منتقدین خود به کار می‌برند اصلاً به کار نمی‌برد درحالی که بی‌سابقه‌ترین توهین‌ها را در فضای مکتوب و فضای مجازی شاهد بود.
9020---0912
* وقتی از طریق تلویزیون دیدم وزیر خارجه کشور غیرمسلمان ونزوئلا پرچم فلسطین را برسر در ساختمان وزارت به اهتزاز درآورده مردم این کشور را به سبب داشتن چنین مقام مسئولی تحسین کردم.
0880---0936
* علت اینکه در مصر و برخی کشورهای اسلامی که هنوز بیداری اسلامی به نتیجه نرسیده، شیطنت و مکر و تزویرهای استعمارگران و رسانه‌های آنهاست که متأسفانه برخی خودیهای جاهل و خودفروخته نیز مزید بر علت شده‌اند، لذا باید مسلمانان با تحریم کالاها و رسانه‌های غربی مکر و حیله شیطان بزرگ را از کار بیندازند.
8580---0912
* نه به این که آمریکا داعش را برای هر نوع جنایت و کشتار در سوریه و عراق تجهیز به انواع سلاح بکند و نه به این که برای عوامفریبی برای بمباران این نیرو هواپیمای جنگی روی آسمان عراق بفرستد. در افغانستان هم با همین شیوه کشوری را به زیر سیطره خود کشیدند.
8853---0912
* این چه تدبیری است که قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا کرده و فشار بر مردم بیشتر می‌شود. اگر آقای رئیس‌جمهور ما را بزدل خطاب نمی‌کند عرض می‌کنم با این بی‌تدبیری دولت در امور معیشت و اقتصاد کشور درمورد آینده زندگی خویش دلواپس هستیم.
1170---0933