kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

سهمیه‌بندی عجیب بازیکنان ملی بسکتبال

فدراسیون بسکتبال 22 بازیکن را سهمیه ملی اعلام کرد؛ لیستی که مطمئنا تعجب خیلی‌‌ها را در پی خواهد داشت.


فدراسیون بسکتبال در حالی که در جلسه هیات رئیسه خود معرفی بازیکنان سهمیه ملی را برای فصل آینده لیگ برتر به زمان دیگری موکول کرده بود، 22 بازیکن را به عنوان سهمیه ملی معرفی کرد که طبق آیین‌نامه نقل و انتقالات لیگ باشگاه‌‌ها حداکثر می‌توانند 3 نفر از این بازیکنان را در ترکیب خود قرار دهند.صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، اصغر کاردوست، ارسلان کاظمی، روزبه ارغوان، محمد جمشیدی، سعید داورپناه، فرید اصلانی، محمد حسن‌زاده، عرفان نساج‌پور، ‌یونس لاله‌زاده، آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، حامد حسین‌زاده، میثم میرزایی، صالح فروتن و محمد اوجاقی 22 بازیکن سهمیه ملی هستند. اوجاقی، فروتن، میرزایی، حسین‌زاده، حسن‌زاده و اصلانی از تیم ب ایران در این لیست قرار گرفته‌اند.
نکته جالب توجه اینجاست که آرن داودی و سعید داورپناه در جریان تمرین‌های تیم ملی مصدوم شده‌اند اما باز هم در سهمیه ملی قرار گرفته‌اند. از جمله ملی‌پوشانی که امسال جزو سهمیه ملی قرار نگرفته‌اند می‌توان به جواد داوری و حامد سهراب نژاد اشاره کرد. سامان ویسی نیز که در رقابت‌های کاپ آسیا مصدومیت شدیدی پیدا کرد و شاید این فصل از لیگ را از دست بدهد، در سهمیه‌ قرار نگرفته است.
 لیست 22 نفره بازیکنان ملی در حالی اعلام شده که نفراتی از این بازیکنان با قرار گرفتن در سهمیه ملی، دچار مشکل خواهند شد. بازیکنان جوانی چون فروتن، اوجاقی، زنگنه، مشایخی و یخچالی از جمله بازیکنان جوانی هستند که با قرار گرفتن در سهمیه ملی مطمئنا برای عقد قرارداد در فصل آینده با مشکلاتی مواجه می‌شوند که با توجه به جوان بودن آنها می‌تواند تاثیرات منفی روی عملکرد این بازیکنان داشته باشد.باید دید فدراسیون بسکتبال در حالی که تنها 13 نفر را برای جام جهانی و بازی‌های آسیایی انتخاب کرده، چرا 22 بازیکن را سهمیه ملی کرده است.