kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

کوتاه از ایران


تشییع پیکر شهید
خلخال- خبرنگار کیهان:پیکر پاک شهید حسین محمدی سرباز نیروی انتظامی با حضور گسترده مردم در خلخال تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید حسین محمدی در منطقه پاسگاه دولامان در هنگ مرزی ارومیه در 26 مرداد ماه در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح به درجه شهادت نائل آمده بود.پیکر این شهید باحضور گسترده مردم و مسئولین شهرستان تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
برندسازی آب معدنی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرکل دفتر امور ترویج سازمان توسعه تجارت با تاکید بر برندسازی آب معدنی گفت: برندسازی برداشتن گام بلندی در راستای صادرات آب معدنی به سراسر جهان است. مهرداد جلال‌پور افزود: چهارمحال و بختیاری دارای آب با کیفیت بسیار مرغوب است و باید ترتیبی اتخاذ شود که آب معدنی این استان با برند مناسب به دنیا معرفی شود.
وی افزود: در سال جاری سازمان توسعه تجارت ایران در حال تلاش برای اعزام 140 هیئت تجاری به کشورهای خارجی با رویکرد شناخت بازار و بازاریابی است و اکنون در حال رایزنی با برخی کشورها برای تغییر تعرفه‌های تعدیه گمرکی هستیم.
ایران پیشرو در بیابان‌زدایی
اراک- فارس:نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران کشور پیشرو در عقب راندن بیابان است و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه انجام داده است. گری لوئیس با بیان اینکه امروز از بیابان‌زایی به عنوان زلزله خاموش قرن یاد می‌شود گفت: باید بکوشیم تا بیابان‌زایی را مهار کنیم و برای تحقق این مهم عزم همگانی نیاز است.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: هم‌اکنون غرب تهران و کرمان در معرض بیابان‌زایی قرار دارد و باهمکاری که بین سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی سازمان ملل و دولت اتفاق افتاده است تلاش داریم تا با بیابان‌زایی مبارزه کنیم.وی بیان کرد: برنامه ما کاشت نهال در 2 میلیون و 500 هزار هکتار زمین است، و دولت ایران باید بکوشد تا اعتبارات لازم را تامین کند تا پروژه ادامه داشته باشد.
کمک دولت برای صرفه‌جویی
اصفهان- خبرنگار کیهان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به اینکه دولت 100 میلیارد دلار بودجه برای صرفه‌جویی در انرژی اختصاص داده است، گفت: اگر کسی بتواند در امر صرفه‌جویی در انرژی خلاقیت و نو‌آوری انجام دهد که این خلاقیت در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند، دولت تعداد مبلغ صرفه‌جویی را به این فرد پرداخت می‌کند.
علی پزشکی افزود: بیش از 40 درصد مصرف انرژی مربوط به بخش ساختمان است و بیش از 50 درصد تولید برق کشور در کاربرد مسکونی و تجاری مصرف می‌شود.وی با بیان اینکه پیاده‌سازی مقررات ملی سازمان نظام مهندسی در راستای صرفه‌جویی در ساختمان‌هاست، اضافه کرد: در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.
برگزاری همایش ملی مساجد و جهان اسلام
یاسوج- واحد مرکزی خبر: سومین همایش ملی مساجد و جهان اسلام با حضور صاحبان 25 مقاله برگزیده در یاسوج آغاز شد. این همایش در حالی در یاسوج آغاز شد که به گفته مسئولان صاحبان مقالات منتخب به ارائه آثار خود می‌پردازند و در پایان از صاحبان 10 مقاله برتر با اهدای تندیس همایش و هدایایی تجلیل می‌شوند.
کمک به سازمان انتقال خون
مشهد- فارس: مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه 50 میلیارد تومان وزارت بهداشت به سازمان انتقال خون کمک کرده است، گفت: مشکل کمبود گلبول قرمز در کشور وجود ندارد.
علی‌اکبر پور‌فتح‌الله با بیان اینکه قبل از تاسیس این سازمان امید به زندگی در بیماران تالاسمی و هموفیلی کمتر از 10 سال بود، گفت: قبل از تاسیس این سازمان فرآورده‌های خونی تنوع نداشت اما هم‌اکنون هفت درصد خون به طور کامل مصرف و 93 درصد دیگر به 12 محصول تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکل کمبود گلبول قرمز در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در ایران متوسط 2/5 برابر کشورهای جهان گلبول قرمز تولید می‌شود و در تلاش هستیم تا تولید گلبول قرمز را از 27 واحد به 35 واحد به ازای هر هزار نفر برسانیم.پورفتح‌الله تصریح کرد: بنا شده که در بسته سلامت هزینه‌های سازمان انتقال خون محاسبه شود و از دولت تقاضا داریم که در بحث توریست درمانی هم این سازمان را مورد حمایت خود قرار دهد.