kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
شماره حساب جذب کمک‌های مردمی اعلام شد

ارسال محموله دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران به غزه

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از محل کمک‌های مردمی که برای مردم غزه جمع‌آوری شده است، کمک‌هایی در مرحله اول تا سقف ۱۰۰ هزار دلار، اختصاص داده می‌شود.

به گزارش جمعیت هلال احمر، محمدحسن قوسیان مقدم درباره بحران جدید در غزه، گفت: از ابتدای بحران جدید در سرزمین‌های اشغالی و در غزه، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیرامون دفاع از غیرنظامیان، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.
قوسیان مقدم افزود: در جلسه روز گذشته هیئت حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر که جمعیت‌های ملی کشورهای مختلف حضور داشتند، موضوع غزه مطرح شد و جمعیت هلال احمر فلسطین استمداد بین‌المللی را در سایت فدراسیون اعلام و درخواست کمک کرد.
وی با بیان اینکه جمعیت‌های ملی در سراسر دنیا با هم مراودات و ارتباطاتی دارند و وقتی که یکی از جمعیت‌های ملی از لحاظ حوادث طبیعی آسیب می‌بیند یا در معرض مخاصمات ملی و بین‌المللی قرار می‌گیرد مابقی جمعیت‌ها در حد توان خود کمک می‌کنند، ادامه داد: با توجه به وضعیت حال حاضر غزه، تعداد زیادی از مردم بر اثر عملیات نظامی رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که بر این اساس استمداد از سوی جمعیت هلال احمر فلسطین منتشر شد و این استمداد عمدتا در زمینه تامین سرم، داروهای اورژانسی، تجهیزات پزشکی و آمبولانس است.
قوسیان مقدم اظهارداشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از محل کمک‌های مردمی که برای مردم غزه جمع‌آوری شده بود، کمک‌هایی را در مرحله اول تا سقف ۱۰۰ هزار دلار اختصاص می‌دهد و در روزهای آینده با کمک مردم مسلمان ایران، کمک‌های بیشتری را جمع‌آوری و با تهیه تجهیزات پزشکی، داروها و سرم و سایر اقلام دارویی مورد نیاز، برای جمعیت هلال احمر فلسطین ارسال خواهیم کرد. دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: خیرین و نیکوکاران بسیاری برای کمک به مردم مظلوم غزه با جمعیت هلال احمر تماس گرفته و برای کمک‌های مردمی و تامین تجهیزات درمانی اعلام آمادگی کرده‌اند، به همین خاطر هلال احمر ایران به فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد تا کمک‌ها را به محض آماده شدن به آنها خواهیم رساند.
وی تاکید کرد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملت، کد USSD ستاره ۱۱۲ مربع و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از امروز به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم غزه اختصاص پیدا کرده است.