kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

144 هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

144 هزار واحد مسکن مهر، هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود.


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: از مجموع دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که در کشور به اجراء درآمده تاکنون یک میلیون و 320 هزار از این واحدها به بهره‌برداری رسیده‌اند.
احمد اصغری مهرآبادی با اعلام این مطلب که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر واحدهای باقیمانده 82 درصد است، افزود: برای تکمیل مسکن مهر مبلغ 60 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و دولت با 50 هزار میلیارد تومان آن موافقت کرده که تاکنون 45 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
مهرآبادی با اعلام این خبر که تاکنون برای تامین شبکه برق مورد نیاز مسکن مهر مبلغ 800 میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است، افزود: دولت قبلی متعهد شده بود که وزارت راه و شهرسازی - مسکن مهر و استانداریها هر یک 400 میلیارد تومان از یکهزار و 200 میلیارد تومان هزینه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر را بپردازند که تاکنون وزارت راه و شهرسازی بیشترین سهم را پرداخت کرده است.
وی با اشاره به کمبودها و مشکلات مسکن مهر در کشور، گفت: 660 هزار واحد مسکن مهر فاقد آب، 675 هزار فاقد برق، 716 هزار فاقد گاز هستند که در مجموع به 2250 مدرسه، 840 مسجد و 450 واحد درمانی برای مسکن مهر نیاز است.
مهرآبادی گفت: استان لرستان از لحاظ ساخت مسکن مهر از میانگین کشور عقب‌تر است که برای جبران آن دولت باید توجه ویژه به عمل‌ آورد.