kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

با وجود تورم 690 درصدی مسکن با چه روئی نامزد شدی؟(خبر ویژه)

تورم 690 درصدی مسکن، کارنامه وزیری ناکارآمد است که حال با اعتماد به نفس بی‌نظیر، برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است.

روزنامه جوان در تبیین این موضوع نوشت: وزیر راه و شهرسازی دولت بنفش می‌خواهد رئیس‌جمهور آینده ایران شود؛ همان که در حوزه ساخت مسکن به «بی‌عملی» خود می‌نازد و معتقد است از اینکه یک واحد مسکن نیز برای مردم نساخته، کار بزرگی کرده است.
یکی از انتقادات جدی به وزیر سابق، بی‌توجهی خاص او به ساخت مسکن برای محرومان بود؛ او معتقد است که این کار یک کار پوپولیستی است؛ طرز تفکری که در ابتدای دهه 70 معتقد بود برای رسیدن به توسعه قشر مستضعف باید زیر چرخ تزهای اقتصادی له شوند و چاره‌ای جز آن نیست. به این اظهار نظر او دقت کنید: «حضرات هر روز تبلیغ می‌کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد».
بسیاری از کارشناسان، رکود گسترده تاریخ مسکن در دوره وزارت آخوندی و کاهش 60 درصدی عرضه واحدهای مسکونی را به عنوان شاخصی برای عملکرد نامطلوب او ارزیابی می‌کنند.
سوء مدیریت آخوندی باعث شده تا متوسط قیمت مسکن در دولت روحانی 690 درصد افزایش یابد. افزایش قیمتی که به نظر نمی‌رسد تا سال‌های متمادی رکورد آن شکسته شود. او چنان دچار کم‌کاری شد که دولت تدبیر و امید هم او را کنار گذاشت و رئیس‌جمهور رسماً از او انتقاد کرد که کم‌کاری کرده است؛ حالا او با تحمیل شرایط سخت به مردم، خود را در جایگاهی می‌بیند که می‌توانداقتصاد کشور را نجات دهد.