kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

رئیس جمهور تدارکاتچی؛ دم خروس و قسم دروغ خاتمی(خبر ویژه)

در حالی که دست‌کم 14 فعال اصلاح‌طلب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کورس گذاشته‌اند، یک فعال اصلاح‌طلب از قول خاتمی مدعی شد رئیس‌جمهور تدارکاتچی است.

حسین انصاری‌راد (رئیس‌کمیسیون اصل 90 و عضو فراکسیون، مشارکت در مجلس ششم) به روزنامه زنجیره‌ای آرمان گفته است: «مردم باید مطمئن باشند که محصول انتخابات، رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی، معیشتی، علمی و بین‌المللی است. مردم نامزدی را مورد استقبال قرار خواهند داد که بتواندایران را از وضعیتی که در آن قرار گرفته رهایی بخشد. نامزد انتخاباتی باید توان خارج کردن ایران از تنش‌ها و درگیری‌های بین‌المللی را داشته باشد. این مشکلات می‌تواند تنش با غرب و به طور خاص آمریکا باشد. اگر چنین نامزدی وجود داشته باشد و مردم یقین داشته باشند، آرای آنان برای مسئولان ارزشمند است، انتخابات رقابتی خواهد بود و تغییری بنیادین در مدیریت داخلی و خارجی کشور انجام می‌شود، با همه ناامیدی‌های موجود در انتخابات حاضر خواهند شد. رؤسای جمهور در سال‌های گذشته قادر به مذاکره داخلی در موارد حساس نبودند، البته رئیس‌جمهور باید مجری برخی تصمیمات باشد، این مسئله‌ای است که اکنون در کشور ما به وجود آمده است. کشور از حیث علمی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، مهاجرت نخبگان و دانشجویان کشور درگیر مشکلات است. اگر بنا باشد، سیاست با همین منوال پیش برود و رئیس ‌جمهور بعدی نیز تابع پدیدآورندگان همین وضعیت باشد، مشکلات رفع نخواهد شد. رویکردهای پیشین را رؤسای‌ جمهور پیشین انجام دادند و بهترین آنها نیز آقای خاتمی بود که در پایان دوره خود گفت، تدارکاتچی بودم. اگر بنا باشد، مردم تدارکاتچی انتخاب کنند، این اقدام را انجام نمی‌دهند اما اگر قرار باشد، رئیس‌جمهوری انتخاب شود که بتواند مشکلات اقتصادی را رفع کند، به هر نحوی که مصلحت کشور و خواست مردم است، مشکلات بین‌المللی را رفع کند و اراده مردم را در اجرای سیاست‌های کشور پیاده کند، مردم با همه مشکلات باز هم پای صندوق‌های رأی خواهند آمد. باید در ادامه دید، عرصه انتخابات تا چه حد برای نامزدهای انتخاباتی باز خواهد بود.»
ادعای انصاری‌راد از قول خاتمی مبنی بر اینکه «رئیس‌جمهور تدارکاتچی است»، در حالی است که بنا بر اخبار موثق خاتمی پشت صحنه و بی‌سر و صدا مشغول رایزنی با برخی چهره‌ها برای نامزدی انتخابات بوده است! همچنین او پشت صحنه، در انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (شعسا) و تشکیل نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) برای انتخابات ایفای نقش کرده است که با دروغ «تدارکاتچی بودن رئیس‌جمهور» همخوانی ندارد؛ هر چند که برای فرار از پاسخگویی در قبال وعده‌های برعکس از آب درآمده؛ جذاب به نظر می‌رسد!
نکته جالب این که رئیس همین گروه موسوم به «ناسا» هم بهزاد نبوی است؛ کسی که برای توجیه بی‌کفایتی‌های 8 ساله دولت فعلی تا همین چند ماه پیش ادعا می‌کرد رئیس‌جمهور 15 درصد اختیارات هم ندارد. اما همین حالا، این گروه ائتلافی تعداد معتنابهی افراد را برای نامزدی و ثبت‌نام به صف کرده است.
یادآور می‌شود جهانگیری، محسن هاشمی، محمود صادقی، مهرعلیزاده، پزشکیان، آخوندی، کواکبیان، محمد شریعتمداری، رهامی، همتی، زهرا شجاعی، منتجب‌نیا، حق‌شناس و تاج‌زاده از جمله افرادی هستند که با مراجعه به وزارت کشور، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.