kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
رئیس دستگاه قضا:

قوه قضائیه با جدیت بیشتر و تلاش مضاعف اجرای سند تحول قضایی را پیگیری خواهد کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: همه مسئولان و دست‎اندرکاران باید خود را مخاطب فرامین رهبری بدانند و تحول و خلاقیت و نوآوری در نحوه انجام وظایف‌‎شان را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس دستگاه قضا در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، با محکومیت حملات صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع غزه گفت: کشتار زنان و کودکان و تخریب ساختمان‎‌ها خصوصاً در مناطق پرجمعیت و ظلم و ستم به ساکنان غزه بار دیگر انفعال و بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی در قبال مردم فلسطین را
ثابت کرد.
رئیسی افزود: این حوادث تلخ، مردم فلسطین را از استیفای حقوق‌شان توسط نهاد‌های مدعی حقوق بشر ناامیدتر کرده و نشان داد آمریکا و غربی‌‎ها که این جنایات در برابر چشم آنها انجام می‌شود، هیچ‎گاه گامی برای احقاق حقوق از دست رفته فلسطینی‌‎ها برنمی‌دارند.
وی ادامه داد: مردم فلسطین باید با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس و مقاومت و ایستادگی دشمن را پشیمان کرده و به عقب برانند.
همه مسئولان باید خود را
مخاطب فرامین رهبری
درخصوص تحول بدانند
رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به عنصر «تحول» در دیدار مجازی اخیر ایشان با دانشجویان اظهار داشت: همه مسئولان و دست‎‌اندرکاران باید خود را مخاطب فرامین رهبری بدانند و تحول و خلاقیت و نوآوری در نحوه انجام وظایف‌‎شان را مورد توجه قرار دهند. رئیسی خاطر‌نشان کرد: باید با بازنگاه به مسیر طی‌شده، شیوه‎‌های جدیدی برای ایفای مسئولیت‎‌هایمان طراحی نماییم و با تحول در روش‌ها تلاش کنیم وضع موجود به وضع مطلوب نزدیک‎‌تر شود.
وی، تحول را نیاز امروز جامعه و نظام اداری کشور دانست و تأکید کرد: قوه قضائیه نیز در سال جاری با انگیزه و جدیت بیشتر و تلاش مضاعف اجرای سند تحول قضایی را پیگیری خواهد کرد. رئیس قوه قضائیه بر همین اساس همکاران دستگاه قضایی را به رسیدگی سریع، دقیق و قانونمند به پرونده‎‌ها بر مبنای حق و عدل و انصاف توصیه کرد و آن را از مطالبات مردم از عدلیه دانست.
اصراری بر انتشار سخنان و تصاویرم
از جانب رسانه ملی ندارم
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضورش در عرصه انتخابات، گفت: روش و سنت جاری این بوده کسانی که در زمان تصدی مسئولیت کاندیدا بوده‎‌اند، اخباری که مربوط به انجام مسئولیت‌‎شان می‌شود پخش می‌شده، اما با این‎که هنوز نظر شورای نگهبان درباره کاندیدا‌ها اعلام نشده و زمان تبلیغات آغاز نشده و شرایط عادی است و منع قانونی نیز وجود ندارد، شخصاً اصراری بر انتشار سخنان و تصاویرم از جانب رسانه ملی ندارم.