kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مساجد کشور تشکیل می‌شود تا نسبت به اصلاح منکرات در محله‌ها اقدام کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرتیپ محمدرضا نقدی در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه در خصوص اقتصاد و فرهنگ، با بیان اینکه بسیج در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده است اظهار کرد: در مساجد کشور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور هیئت‌ امنای مساجد و همچنین معتمدین محلات تشکیل شده و پس از بررسی وضعیت محله نسبت به اصلاح منکرات و امر به معروف اقدام می‌کنند.
وی افزود: در محافل صالحین نسبت به روش‌های امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های لازم به بسیجیان داده شده است تا بدین وسیله امر به معروف و نهی از منکر به وسیله بسیجیان احیا شود.
نقدی ادامه داد: در سواحل شمالی و جنوبی کشور سعی شده است با نصب تمثال شهدا و همچنین برگزاری نمازهای جماعت در جهت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در این مناطق اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه باید سبک نرم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شود ابراز داشت: در صورتی که سبک حاکمیت اقتدار در امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف و به جای آن سبک نرم در جامعه رایج شود بدون شک مردم به سادگی آن را می‌پذیرند و در جهت گسترش امر به معروف و نهی از منکر گام برخواهند داشت.