kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
اذعان زنگنه به عملکرد نامناسب دولت در امور معیشتی

وزیر نفت: بعد از بازنشستگی باید روزی 12 ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه‌ام بچرخد!

شیخ الوزرای دولت که پیش از این یک بار بازنشسته شده است، با بیان اینکه پس از پایان این دولت همچنان به فعالیتهای سیاسی ادامه خواهد داد، گفت: بعد از بازنشستگی باید روزی 12 ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه‌ام بچرخد!

ظاهرا وزارت نفت پس از هشت سال معطل گذاشتن شرکت‌های داخلی و امید بستن به حضور خارجی‌ها، در هفته‌های پایانی دولت تدبیر و امید می‌خواهد با انعقاد قراردادهایی با طرف‌های داخلی اینچنین نشان دهد که مایل به استفاده از شرکت‌های ایرانی است.
بیژن زنگنه وزیر نفت که انتقادات فراوانی به عملکرد او در حمایت از پیمانکاران خارجی و ترجیح آنان بر شرکت‌های ایرانی وارد شده است، در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد «ب» در جمع خبرنگاران مدعی شد: «منتظر ماندن برای حضور شرکت‌های خارجی در طرح توسعه میدان گازی فرزاد کار را خیلی به تعویق می‌انداخت. همین الان هم شرکت پتروپارس آمادگی دارد که در صورت ملحق شدن شرکت‌های خارجی کار را جلو ببرد. ما واقعا خیلی منتظر هندی‌ها بودیم و دیگر نمی‌توانستیم کار را بیش از این به تعویق بیندازیم».
در همین زمینه زنگنه با‌اشاره به انعقاد قرارداد جدید در میدان آزادگان نیز گفت: «این قرارداد با مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی منعقد خواهد شد. هفته آینده اطلاعات دقیق‌تری در این باره ارائه خواهد شد».
البته به نظر می‌رسد همین قراردادها در واپسین روزهای دولت هم از روی ناچاری و پس از بی‌توجهی شرکت‌های خارجی به انتظار «دولت برجام» صورت گرفته است.
اظهارات جالب شیخ‌الوزرا
به گزارش خبرگزاری فارس، زنگنه همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال وزیر شدن در دولت سیزدهم مدعی شد: در دولت بعدی اگر پیشنهاد ریاست‌جمهوری هم به بنده داده شود، قبول نمی‌کنم چه برسد به وزارت نفت. در دولت بعدی بنده از فعالیت‌های دولتی بازنشسته خواهم شد ولی همچنان در سیاست خواهم بود زیرا سیاست مثل زندگی است و سرنوشت کشور به مسائل سیاسی گره خورده است. ولی از تمامی کار دولتی، پست و سمت و... کناره‌گیری می‌کنم.
زنگنه همچنین در اظهاراتی که نشان می‌داد او هم به عملکرد فاجعه‌بار دولت تدبیر و امید در حوزه معیشت اذعان دارد، گفت: برنامه بنده بعد از اتمام وزارت نفت بازنشستگی است. در بازنشستگی هم که بنده باید مانند مابقی مردم روزی 12-13 ساعت کار کنم که بتوانم زندگی زن و بچه خود را بچرخانم. بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه متولد 1331 بوده و از سال 1362 تاکنون (به غیر از دولت احمدی‌نژاد)، همواره در جایگاه وزارت مشغول به فعالیت بوده است. وی در سال 1385 و برای اولین بار، به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بازنشسته شده بود.  به نظر می‌رسد زنگنه که با سه دهه وزارت! به عنوان شیخ‌الوزرای کابینه روحانی شناخته می‌شود، پس از تحمیل قراردادهایی همچون کرسنت به کشور دردوره وزارت خود، همچنان تمایل دارد در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشد و لذا باید دید در این حوزه چه خسارت‌هایی به کشور تحمیل خواهد شد.
شایان ذکر است که وزیر نفت در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: «گران شدن بنزین دروغ است. این اخبار جنگ روانی است که عده‌ای علیه مردم راه می‌اندازند. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی وجود ندارد».
اما این تکذیب‌های زنگنه هم بیشتر مردم را نگران می‌کند، چرا که در سال ۹۸ هم او چنین خبرهایی را رد می‌کرد اما در آبان همان سال دولت در اقدامی که با شیوه نابخردانه اجرا شد، بنزین را یکباره گران کرد و خسارت‌های تلخ و جبران ناپذیری به کشور وارد ساخت.