kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
جدیدترین وعده وزارت راه

پرونده مسکن مهر تا مرداد ۱۴۰۰ بسته می‌شود

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: پروژه‌های مسکن مهر بلامعارض تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، احمد اصغری مهرآبادی در نشست پیگیری اتمام و تحویل پروژه‌های مسکن مهر بیان کرد: در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر از مجموع یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و ۸۸ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و تنها ۲۶ هزار واحد بلامعارض باقی مانده است.
وی درخصوص شرایط این واحدهای باقیمانده هم توضیح داد: این واحدها عموماً در مراحل پایانی کار هستند و تنها مواردی مثل نازک‌کاری و محوطه‌سازی آنها باقی مانده که این موارد هم تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.
خاطرنشان می‌شود دولت دوازدهم که ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به کار خود خاتمه می‌دهد، طی هشت سال گذشته بارها وعده داده بود واحدهای باقی مانده مسکن مهر را تحویل خواهد داد.
البته در پنج سال نخست دولت روحانی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود، پروژه ملی مسکن مهر که بسیاری را پیش از این دولت صاحب‌خانه کرده بود مورد غضب آخوندی قرار گرفت تا جایی که او اعلام کرد اعتقادی به ساخت خانه از سوی دولت ندارد.
در همین زمینه یک کارشناس اقتصادی با‌ اشاره به عملکرد دولت در بخش مسکن، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم عملکرد موفقی در حوزه مسکن ثبت نشد، به‌خصوص دوره اول وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه با بخش مسکن قهر بود.
حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم یادآور شد: باوجود آن‌که دولت روحانی همواره اعلام می‌کرد متعهد به تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر است، اما در عمل برنامه‌ریزی برای این کار انجام نشد.
وی با‌ اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن مهر هنوز که هنوز است تحویل نشده است، افزود: با ورود محمد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی نگاه به بخش مسکن تغییر کرده و مثبت شده است.
قیمت به‌روز مسکن ملی در تهران
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در آینده نیز ممکن است تعدیل‌ها کاهشی یا افزایشی باشد. قیمت پایه در تابستان گذشته دو میلیون و ۷۱۹ هزار تومان بود که با ملاک قرار دادن آن هم اکنون سه میلیون و۷۰۰ هزار تومان شده است.
یاسر لک در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: اینکه بعضا اعلام می‌شود در حال حاضر قیمت مسکن ملی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده احتمالا بر این اساس عنوان می‌شود که حدس می‌زنند از سه ماهه دوم سال گذشته که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه مشخص شد تا سه ماهه دوم سال جاری شامل چهار ضریب افزایشی شود و ممکن است به نرخ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برسد اما هم‌اکنون به این رقم نرسیده‌ایم.