kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
با حضور وزیر راه و شهرسازی

١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی دیروز /دوشنبه/ طی آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مدیران این استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح این طرح گفت: این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور که در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید، ۵۱ کیلومتر در سه راهی ایواوغلی، ۱۰ کیلومتر محور ایواوغلی به خوی، سه کیلومتر محور خوی به سلماس، ۱۲ کیلومتر محور محمدیار و ۲۷ کیلومتر در محور محمدیار به بوکان است.
سیدمحسن حمزه‌لو افزود: این کریدور بزرگراهی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ٩٠٠ میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: ۲۴۴ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در هشت سال اخیردر آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام‌خمینی(ره) متصل می‌کند و حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.
وی تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور
انجام می‌شود.
این مسیر از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی‌، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام‌خمینی(ره) ختم
می‌شود.
از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و یکهزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.