kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

بزرگداشت شهید باغبانی راوی فتح سوریه برگزار شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اولین سالگرد شهادت هادی باغبانی مستندسازی که سال گذشته در سوریه به شهادت رسیده بود، سه‌شنبه شب با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و خانواده شهید باغبانی در حوزه هنری برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان گفت: امام راحل به ما آموخت که لیبرال‌‌ها و منافقین و تروریست‌‌ها و تکفیری‌‌ها یکی هستند و این تصور غلطی است که تکفیری بودن را وحشی‌گری بدانیم، اما غربزدگی را وحشی‌گری ندانیم.
این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر قرار است فیلمی در دفاع از مظلوم ساخته شود و در آن جریان لیبرال دموکراسی محکوم نشود خیانت به شهدا است. نغمه‌های شوم غربزدگی باید با خون این شهدا پاک شود و اگر می‌بینید جوانان در اوج مظلومیت به دست تکفیری‌‌ها کشته می‌شوند تردید نکنید به دلیل نفوذ همین جریان لیبرال‌‌ها در داخل کشور ما است که اگر این جریان به این کشور نفوذ نکرده بود ما امروز قدرتی داشتیم که می‌توانستیم منطقه را نجات دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی نیز در سخنانی گفت: شهید باغبانی برای ثبت مظلومیت مردمی به سوریه رفت که حتی در بین خود آن مردم هم بسیاری از واقعیت‌‌ها مطرح نشده بود. مردم کشور ما هم با خیلی از واقعیت‌های تلخ سوریه آشنا نبودند.
 وی بیان داشت: تنها پس از 20 روز از آغاز بحران سوریه پرونده آن کشور به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل برده شد. این موضوع به سرعت در اتحادیه عرب مطرح و توسط 80 کشور بیانیه‌ای ضد مردم سوریه امضا شد. این در حالی است که در یک ماه گذشته حدود دو هزار نفر از مسلمانان شهید شده‌اند اما صدایی از کشورهای عربی بلند نمی‌شود. این مظلومیتی است که اتفاق افتاده است. مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، با تأکید بر اینکه نبرد سوریه، نبرد رسانه‌‌ها بود، اظهار داشت: رسانه‌‌ها توانستند در دنیا فضایی غبارآلود ایجاد کنند تا مسلمانان را درباره واقعیت‌‌ها به تردید بیاندازند و به همین دلیل هم هادی باغبانی و همکاران و دوستانش به نبرد رسانه‌ای با استکبار رفتند. اینجا بود که هادی و دوستانش به میدان آمدند و به نبرد هنری با مستکبران پرداختند. سلاح آنها فقط دوربینی بود که خیلی از واقعیات را برملا می‌کرد و خیلی از چهره‌های پشت پرده را معرفی می‌کرد. آنها، خیلی از ناگفته‌‌ها را بازگو کردند و تصاویری را نشان دادند که مستکبران نمی‌خواستند منتشر شود.  کریمیان در همین حال اذعان داشت: در سال‌های گذشته حدود 30 نفر از اصحاب رسانه و هنر در سوریه شهید شدند؛ چهار نفر از شبکه المنار، خبرنگار پرس‌تی‌وی، هادی باغبانی و 24 شهید دیگر از شبکه‌های سوری بودند.  مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی همچنین از تولید بیش از 50 مستند درباره سوریه خبر داد.سید علی فاطمی مستندساز همکار شهید باغبانی گفت: هادی، به کاری که کرد اعتقاد داشت و اگر هنوز هم کسی به حق و باطل فکر می‌کند باید همین کار را بکند.  شعرخوانی محمدمهدی سیاری و پخش کلیپی از حامد زمانی هم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.