kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
استاندار:

یک‌هزار کلاس دولتی و خیّری درسیستان و بلوچستان ساخته می‌شود




استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال حدود یک‌هزارو ۷۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران و دولت ساخته خواهد شد که در مقایسه با پارسال که یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس بوده رشد قابل توجهی دارد.
احمدعلی موهبتی اظهارداشت: در حوزه خیران در این استان سال ۹۱ حدود چهار میلیارد تومان برای حوزه مدرسه‌سازی کار انجام شده در حالیکه پارسال این میزان نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بود همچنین اعتبارات ۶۸ میلیارد تومانی دولت طی چند سال اخیر به ۸۳۰ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی ارتقا پیدا کرد که یک رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
وی افزود: اگر نرخ افزایش هر کلاس را در سال یک‌هزار کلاس در نظر گیریم و با توجه به رشدهایی که خواهد داشت سال ۱۴۰۶ ما حدود ۶ هزار کلاس درس در استان خواهیم داشت که باز ۱۵ هزار کلاس درس کم خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به میانگین کشور یک میلیون و ۸۰۰ متر بنا در آموزش و پرورش این استان کم داریم و سرانه آموزشی ما تنها به ۳.۲ دهم ارتقا پیدا کرده تصریح کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی چابهار و زاهدان اتفاقات بزرگی افتاده و در حاشیه شهرها در مجموع هزاران میلیارد تومان کار در حال انجام بوده از این‌رو برای جلوگیری از ایجاد این معضل حاشیه‌نشینی ۶۰ هزار واحد مسکونی در روستاها برای حوزه سیل، محرومیت‌زدایی و اقدام ملی در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌اشتغال طی ۲ سال گذشته ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی داده شده و بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات ‌اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان انجام دادند به گونه‌ای که نرخ بیکاری در فصل زمستان این استان به تک رقمی رسید.
موهبتی با بیان اینکه در کمتر از ۶ ماه گذشته ۲ مرز رسمی ایجاد و در حوزه چاه ژرف نیز ما به نتایج بسیار خوبی رسیدیم همچنین سال گذشته ۱۳ درصد بزرگراه در این استان افتتاح شده است خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش ۱۹ هزار استخدام داشتیم که حاصل مطالبه‌گری خیران، مسئولان و مردم بوده در امتداد این موارد و اقدامات همچنین در حوزه بهداشت نیز ۲۰۰ خانه بهداشت تفاهم‌نامه اجرا داریم.