kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال به مناطق زلزله‌زده مریوان اختصاص یافت



مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: هیئت وزیران یک هزار و ۹۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال را برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده ناشی از زلزله مریوان اختصاص داد.
محمد فلاحی اظهار داشت: این اعتبار جزو مصوبه هیئت وزیران بود که ۳۸۳ میلیارد ریال از این مبلغ به صورت کمک بلاعوض و ۷۱۵ میلیارد ریال دیگر نیز به صورت تسهیلات کم‌بهره چهار درصد برای مناطق روستایی و پنج درصد برای مناطق شهری مناطق زلزله‌زده کردستان اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد: برای هر واحد مسکونی تخریب‌شده در مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و یک میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی کم‌بهره و برای واحدهای مسکونی تخریب‌شده روستایی ۳۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۸۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی کم‌بهره اختصاص یافته است.
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: برای واحدهایی که نیاز به تعمیر دارند نیز ۱۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات کم‌بهره اختصاص یافته که زمان بازپرداخت واحدهای تخریب‌شده ۱۵ سال و واحدهای نیاز به تعمیر و مرمت هفت سال تعیین شده است.
وی افزود: در این زلزله ۵.۳ ریشتری در مجموع به یک هزار و ۸۷ واحد مسکونی روستایی و شهری خسارت وارد شد و با شروع مراحل آواربرداری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتبار لازم اختصاص پیدا کرده است.
ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه ۱۷ فروردین زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان روی داد.