kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

آب سد نساز خلخال مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد



نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای پروژه خط انتقال آب سد نساز واقع در بخش خورش‌رستم خلخال آب این سد خاکی پس از ۱۰ سال انتظار مورد استفاده کشاورزان این منطقه قرار می‌گیرد.
سیدغنی نظری افزود: با پیگیری‌های استاندار اردبیل عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال و پایاب سد معیشتی روستای نساز شروع شد.
وی اظهارکرد: با تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از طرح خط انتقال و پایاب این سد حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم روستای نساز از توابع بخش خورش‌رستم خلخال به زمین‌های آبی تبدیل شده و در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و آبزی‌پروری این منطقه تحول مهمی ایجاد خواهد کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ساخت ساختمان سد ۱۰ سال پیش به پایان رسیده ولی به لحاظ فقدان خط انتقال و پایاب آب این سد عملا مورد استفاده قرار نگرفته است، گفت: سد نساز خلخال نخستین سد خاکی منطقه خورش‌رستم است.
او افزود: روستای نساز بخش خورش‌رستم خلخال از روستاهای پرجمعیت با بهره‌برداران کشاورزی کشت دیم است که با پیگیری‌های انجام‌شده از تهران و مرکز استان و اختصاص پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و نیز تخصیص هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی، عملیات اجرایی پایاب سد آغاز و موجب خوشحالی بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه شده است.