kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

شناسایی 10 هزار روستا در طرح جامع محرومیت‌زدایی



همدان- خبرنگار کیهان:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین همدان از شناسایی 10 هزار روستا در طرح جامع محرومیت‌زدایی کشور خبر داد و گفت: اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی به شمار می‌آید.
علی قراباغی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رفع مشکل آب روستاها و انتقال آب لوله‌کشی و بهداشتی در طرح جامع محرومیت‌زدایی دیده شده است افزود: نباید در برخی روستاها انتقال آب با تانکر انجام شود.
وی ساخت مسکن محرومین را از اولویت‌های دیگر برشمرد و گفت: در حال حاضر 200 هزار خانوار محروم فاقد مسکن زیر پوشش کمیته امداد در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد ساخت مسکن 50 هزار خانوار برعهده بسیج سازندگی است.
مسسول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین همدان با بیان اینکه 358 خانوار در استان شناسایی شده که تامین ساخت مسکن آنها تا سال آینده انجام می‌شود عنوان کرد: وضعیت استان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بهتر است. وی اصلاح جاده روستایی، ساخت پایگاه سلامت و مرکز اجتماعی و فرهنگی را از ضرورت‌ها برشمرد و یادآور شد: 985 گروه در حوزه جهادی، محرومیت‌زدایی، عمران، سازندگی و 31 گروه در حوزه فرهنگی و موضوعات اجتماعی فعال هستند.
قراباغی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا بسیج سازندگی با کمک نیروهای جهادی در این زمینه وارد عمل شد و طی یک سال گذشته 214 هزار بسته توسط سپاه، جهادگران و خیرین در بین نیازمندان و محرومان استان توزیع شد.
وی افزود: یک هزار و 696 گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 300 گروه جهادی در زمان کرونا فعال بودند.