kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
الجزیره به نقل از وزارت خارجه ایران:

سفر ظریف به وین در اعتراض به حمایت اتریش از رژیم صهیونیستی لغو شد

پس از گزارش برخی منابع درباره علت لغو سفر وزیر امور خارجه ایران به اتریش، یک شبکه قطری به نقل از وزارت امور خارجه ایران گزارش داد که این سفر به علت به اهتزاز درآمدن پرچم رژیم صهیونیستی در ادارات دولتی اتریش لغو شده است.

شبکه قطری الجزیره به نقل از وزارت خارجه ایران گزارش داد که سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به علت به اهتزاز در آمدن پرچم رژیم صهیونیستی لغو شده است.
الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه ایران در این خصوص نوشت: «ظریف سفر خود به اتریش را پس از بالا رفتن پرچم‌های اسرائیل بر [ساختمان‌] ادارات دولتی در وین لغو کرد».
پیش از این یک خبرنگار اتریشی به نقل از وزارت خارجه این کشور مدعی شده بود که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به وین را در اعتراض به حمایت دولت اتریش از رژیم صهیونیستی لغو کرده است.
همزمان با انتشار این گزارش، «اوفیر جندلمان» سخنگوی عربی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تصویری از به اهتزاز درآمدن پرچم این رژیم بر ساختمان  وزارت خارجه اتریش منتشر و از وین تشکر کرد.
در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم می‌پردازند و برخی از آنها مانند فرانسه تظاهرات در حمایت از فلسطین را ممنوع کرده‌اند.
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده ایرانی که برای شرکت در مذاکرات وین درباره احیای برجام در اتریش به سر می‌برد، در توئیتی نوشت: وین مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل متحد است و اتریش تاکنون میزبان خوبی برای مذاکرات بوده است.
عراقچی افزود: مشاهده پرچم رژیم‌اشغالگری که در همین چند روز ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان بسیاری را به طرز وحشیانه کشتار کرده است، بر فراز ساختمان‌های دولتی در وین، بهت‌آور و دردناک است. ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم.
لازم به ذکر است محمدجواد ظریف در آغاز تور اروپایی خود روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به پایتخت اسپانیا سفر کرد.  ظریف در گزارشی توئیتری  درباره سفر به اسپانیا نوشت: دیدارهایی سازنده در مادرید با همتای اسپانیایی‌ام، خانم «آرانچا گونزالس لایا» و وزیر صنعت، تجارت و گردشگری خانم «ریس‌ماروتو» انجام شد. وی افزود: گفت‌وگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی صورت گرفت. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: همچنین درباره برجام، فلسطین، خلیج‌فارس، افغانستان و دیگر موضوعات منطقه‌ای و جهانی نیز به بحث پرداختیم.
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه  که روز پنجشنبه وارد مادرید شد با وزیر خارجه اسپانیا دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وزیر امور خارجه اسپانیا در دیدار ظریف ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ایران در منطقه، به تشریح دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام، اوضاع منطقه و مسائل دوجانبه پرداخت. خانم ریس ماروتو وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه‌مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران در چارچوب نقشه راه همکاری‌های دو کشور را اعلام کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاری‌های اقتصادی دوجانبه آغاز شود. رئیس‌دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. ظریف در هفته‌های اخیر نیز به چهار کشور قطر، عراق، عمان و کویت نیز سفر کرده بود.