kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

درخواست ۵۰ نماینده از قالیباف برای در اولویت قرار گرفتن طرح بانکداری اسلامی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از درخواست ۵۰ تن از نمایندگان از قالیباف رئیس مجلس برای در اولویت قرار گرفتن طرح بانکداری اسلامی، خبر داد.


مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از درخواست 50 نماینده مجلس از قالیباف رئیس مجلس برای در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح بانکداری اسلامی در صحن علنی قوه مقننه خبر داد. وی در همین راستا افزود: نمایندگان در این نامه خواستار شده‌اند تا بخش مربوط به بانک مرکزی در طرح بانکداری اسلامی که کار بررسی آن در کمیسیون اقتصادی به پایان رسیده در اولویت جلسه علنی قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امیدواریم اولویت و توضیحات طرح مذکور در دستور کار جلسات هفته جاری قوه‌مقننه قرار گیرد، بیان کرد: تصمیم اینکه طرح بانکداری به‌صورت یک شوری یعنی جزئیات آن بلافاصله در دستور کار جلسه علنی قرار گیرد یا به‌صورت 2 شوری باشد یعنی جزئیات برای بررسی به کمیسیون ارجاع شود با هیئت‌رئیسه است.
به گزارش تسنیم، در تبصره 2 ماده 100 آیین‌نامه داخلی مجلس آمده، درصورتی‌که پنجاه نفر از نمایندگان برای طرح یا لایحه‌ای تقاضای اولویت کنند هیئت‌رئیسه موظف است آن را در دستور هفتگی مجلس قرار دهد.