kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین شایعه است

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اخباری که در خصوص افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی پخش شده، شایعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر به دنبال طرح خرید بنزین از مردم با قیمت هر لیتر 20 هزار تومان از سوی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، شایعه‌ای با عناوین «افزایش قیمت بنزین» و «قطعی شدن رسیدن قیمت بنزین به 20 هزار تومان» در فضای مجازی پخش شده است. فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این زمینه اظهار کرد: اخباری که در خصوص افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی پخش شده، شایعه است.
وی افزود: هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و یا تغییر در نحوه سهمیه‌بندی آن باید به صورت مصوبه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شود که چنین اتفاقی تا امروز نیفتاده است؛ از این رو اخباری که از قطعی شدن افزایش قیمت بنزین حکایت دارند، شایعه‌اند.
گفتنی است هر‌چند به تصریح مسئولان وزارت نفت، شنیده‌های فضای مجازی درباره افزایش قیمت بنزین شایعه است، اما خاطره تلخی که از عملکرد دولت درباره افزایش قیمت بنزین در دو سال قبل در اذهان مردم به جای مانده، باعث نگرانی جامعه می‌شود. سال 98 در حالی که مسئولان بویژه بیژن زنگنه وزیر نفت و علی ربیعی سخنگوی دولت اظهار می‌کردند که دولت برنامه‌ای برای گران کردن بنزین ندارد، در اقدامی ناگهانی که اوج بی‌تدبیری را نشان می‌داد، به صورت شبانه نرخ بنزین افزایش یافت که اتفاقات ناگواری را هم درپی داشت.