kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

کشتار دانش‌آموزان این بار در تاتارستان /افراد مسلح با ورود به مدرسه 11 نفر را کشتند

در پی تیراندازی دو فرد مسلح در یک مدرسه شهر «کازانِ» جمهوری تاتارستانِ روسیه، دست‌کم 11 نفر که اغلب آنها دانش‌آموز بودند، جان باختند و چند نفر هم زخمی شدند.



تاتارستان یکی از جمهوری‌های خودمختار فدراسیون روسیه به پایتختی شهر کازان است و تقریبا همه مردم این جمهوریِ، مسلمان سنی مذهب و پیرو مسلک حنفی هستند. از این رو، خبر حمله به مدرسه در این منطقه، یادآور عملیات سلفی-تکفیری است.
به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، دیروز دو فرد مسلح به روی افراد حاضر در مدرسه‌ای در کازان آتش گشودند و ۱0 دانش‌آموز و یک معلم را کشتند. دو دانش‌آموز، هنگام تیراندازی، خود را از طبقه سوم ساختمان به بیرون پرتاب کردند و جان باختند.
طبق اعلام منابعی در سرویس‌های امنیتی روسیه، یکی از مهاجمان، ۱۷ سال سن دارد و بازداشت شده و نفر دوم نیز چند تن را به گروگان گرفته است. بر اساس گزارش‌های تکمیلی، مهاجم دوم نیز کشته شده است.
دفتر دادستانی جمهوری تاتارستان اعلام کرد، تحقیقات درخصوص این تیراندازی آغاز شده و دادستان منطقه به محل حادثه رفته است. «رستم مینیخانوف» رئیس‌جمهور جمهوری تاتارستان، هم در محل حاضر شده است.
گفتنی است، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است. اما با توجه به آنچه در اول این گزارش آمد، این اتفاق، احتمالا یک عملیات تروریستی از طرف گروه‌های سلفی-تکفیری بوده است.