kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

سیاهپوستان آمریکایی برای رهایی از پلیس نژادپرست دست به دامان سازمان ملل شدند

خانواده‌های بیش از ۱۰۰ قربانی خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا، از سازمان ملل خواستند درباره خشونت پلیس این کشور علیه سیاهپوستان تحقیق کند.



وحشی‌گری پلیس آمریکا علیه سیاهان آمریکا، سال‌هاست که ادامه دارد و روزی نیست که سیاه پوستی توسط پلیس این کشور کشته نشود.ناامیدی سیاهان از اجرای عدالت در مورد پلیس‌های قاتل، آنها را واداشته است که دست به دامن سازمان ملل شوند.
«گاردین» طی گزارشی در همین رابطه نوشت: اعضای خانواده‌های بیش از 100 قربانی خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا، از مقامات سازمان ملل خواسته‌اند تحقیقاتی را درباره خشونت پلیس علیه سیاهپوستان آمریکایی
انجام دهند.
این گزارش می‌افزاید، خانواده‌های بیش از 165 قربانی خشونت‌های پلیس آمریکا، با امضای نامه‌ای که آن را برای «میشل باشلت» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل ارسال کرده‌اند، خواستار تحقیقات مستقل درباره قتل و خشونت نیروهای پلیس در آمریکا شده‌اند. بیش از 250 گروه حقوق بشری، از جمله دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل، از این خانواده‌ها حمایت کرده‌اند.خانواده‌های «جورج فلوید»، « مایکل براون» و «دانته رایت» از جمله کسانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.
گاردین می‌افزاید:این نامه دو هفته پس از آن نوشته شده است که وکلای حقوق بشر 11 کشور جهان، آمریکا را به خاطر قتل و شکنجه سیاه پوستان آمریکایی، به جنایت علیه بشریت متهم کرده‌اند.
سازمان ملل تاکنون در برابر درخواست‌های مطرح‌شده برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر و رفتارهای خشن و تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، مقاومت کرده است.سال گذشته نیز خانواده جورج فلوید نامه جداگانه‌ای را به سازمان ملل ارسال کرده بود.
پوتین مقصر نیست
خبر دیگر از آمریکا اینکه، به گزارش رویترز،
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به حمله سایبری روز جمعه به بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت این کشور گفت: تاکنون هیچ‌گونه شواهدی وجود نداشته است که نشان دهد روسیه در حمله هکری و سایبری به خط لوله «کلونیال» مشارکت داشته است. وی افزود:« من قصد دارم با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، دیدار کنم و تاکنون هیچ‌گونه شواهدی بر اساس اعلام مقامات اطلاعاتی ما، وجود نداشته است که روسیه را به این حمله متهم کند. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عاملان اصلی این حمله هکری، که با هدف باج گیری، صورت گرفته است، در روسیه هستند»
حمله سایبری به این خط لوله، در حالی صورت گرفته است که آمریکا در آستانه سفرهای تابستانی و رشد فزاینده تقاضای سوخت قرار گرفته است.
ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، آلاباما، کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی و تنسی برای تامین بخش عمده سوخت مورد نیاز خود، به این خط لوله وابسته هستند. این ایالت‌ها قبلا نیز با افزایش چشمگیر قیمت سوخت، در پی متوقف شدن فعالیت این خط لوله، رو‌به‌رو شده‌اند.پس از حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت کلونیال و قطع فعالیت این خط لوله، مقامات رسمی آمریکا، در 17 ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.خط لوله کلونیال، حدود 45 درصد سوخت مصرفی سواحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند.