kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

تعطیلات گران قیمت کار دست نخست‌وزیر انگلیس داد

کمیسیونر پارلمانی استاندارد انگلیس تایید کرد، یک تحقیقات رسمی درباره تعطیلات ۲۰۲۰ جانسون در جزیره «ماستیک» دریای کارائیب در جریان است.


تحقیقات کمیسیون پارلمانی استاندارد انگلیس در صدد یافتن پاسخ برای این مسئله است که چه کسی هزینه اقامت و گذراندن این تعطیلات را برای «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، و «کری سیموندز»، شریک زندگی وی، پرداخت کرده است. جانسون بابت گذراندن تعطیلات سال ۲۰۲۰ در جزیره مذکور و بر اساس پاراگراف ۱۴ قانون پارلمان انگلیس، تحت تحقیق قرار دارد.
این تحقیقات خصوصا به سفرهای خارج از انگلیس در سال گذشته مربوط می‌شود. در این قانون آمده است که هر گونه انتفاع بیش از ۳۰۰ پوند، اگر به طور کامل توسط فرد یا بودجه عمومی تامین نشود، باید ثبت شود. به گزارش ایسنا از دیلی میل، اگر تایید شود که جانسون قوانین را نقض کرده است، کمیته ناظر این قدرت را دارد که اقداماتی را علیه وی انجام دهد.
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری در پاسخ به این تحقیقات گفت: فکر می‌کنم که نخست‌وزیر به صورت شفافی، انتفاع را در ثبت منافع عوام اعلام کرده است، بنابراین من شما را به آن اعلامیه ارجاع می‌دهم و چیز دیگری ندارم که به آن اضافه کنم.
باید افزود، نخست‌وزیر و سیموندز سال گذشته میلادی برای تعطیلات زمستانی خصوصی، به جزیره‌ای در کارائیب رفته‌اند. اما پس از آنکه جانسون در ثبت منافع نمایندگان پارلمان اعلام کرد که ارزش محل اقامتش در این جزیره برای خودش و شریک زندگیش، ۱۵ هزار پوند بوده و تامین‌کننده آن هم «دیوید راس»، تاجر مشهور است، مناقشه‌ای پیش آمد. یکی از سخنگوهای این تاجر، تامین پول برای هزینه سفر نخست‌وزیر انگلیس به این جزیره را رد کرد اما این سخنگو بعدا موضع این اهدا‌کننده مالی حزب محافظه‌کار را شفاف ‌سازی کرده و پذیرفت که یک کمک غیر نقدی به نخست‌وزیر و شریکش در جریان این سفر، داده است.