kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

موج سواری عناصر فرصت‌طلب!



سرویس ورزشی-
170 قهرمان و مديرورزشی در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی خواستار حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری شدند. در بخشی از این نامه آمده است: «کانون ملی تربیت بدنی و ورزش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با همراهی جمعی از جامعه بزرگ ورزش، متشکل از چهره‌ها، فعالان، قهرمانان، مربیان، مدیران و صاحب نظران حوزه ورزش، از جنابعالی که مدیری مقتدر، شجاع و مدبر هستید برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت بعمل می‌آورد و بر این باور است که اشراف و نگاه جامع حضرتعالی نسبت به مسائل کلان کشور، فسادستیزی و برخورد شجاعانه با جریان‌های سودجو، و از همه مهم‌تر اعتقاد به پیشکسوتان، کارشناسانِ با دانش و مدیران باانگیزه، می‌تواند نظام و انقلاب را به سرمنزل مقصود که همانا زمینه ‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور خورشید ولایت عظمی است برساند.»
در اینکه بخشی از جامعه ورزش نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت نیست و با احساس خطر از وضعیت کنونی ورزش، خواستار حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شده، امر پسندیده‌ای است منتها در میان مدیرانی که زیر نامه را امضا کرده‌اند، نام افرادی دیده می‌شود که روش و کارنامه مدیریتی شان نشان می‌دهد آنها قرابت و نزدیکی فکری با مدیر فساد ستیزی چون آیت‌الله رئیسی ندارند.
بدون تردید یکی از نکات برجسته کارنامه مدیریت آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، مبارزه بی‌امان ایشان با فساد بوده ولی اینکه برخی عناصرفرصت‌طلب و حتی بعضا فاسد، امضای خود را پای دعوت از ایشان برای انتخابات می‌گذارند؛ چیزی جز سوار بر موج شدن و سوء استفاده‌های بعدی نیست!
این افراد فرصت‌طلب و بعضا فاسد از عناصر و ارزش‌هایی مثل لیاقت، کاردانی‌، تخصص و...بی بهره هستند و در تمام این سالها به چیزی جز منافع شخصی شان فکر نکرده‌اند؛ آنها هر زمانی که شرایط اقتضا کند راستی می‌شوند و هرجا که به نفع شان باشد چپی می‌شوند. به عنوان نمونه یکی از آنها وقتی سودای رسیدن به مجلس شورای اسلامی را داشت، لباس اصولگرایی بر تن می‌کرد اما زمانی که چشمش به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بود، بدش نمی‌آمد به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید معرفی شود.
یا آن دیگری در یکی از فدراسیون‌های رزمی در سایه نبود نظارت، ولنگاری و بلبشو و... همیشه دنبال تامین منافع نامشروع خود بود‌، سالها با احساسات پاك جوانان ورزشکار، چه دختر و چه پسر بازی می‌کرد‌، به ریش عناصر دلسوز و درستکار می‌خنديد‌ و ولی حالا خواستار حضور مسئولی در انتخابات شده که روش مدیریتی‌اش 180 درجه متفاوت با اوست!
انتظار می‌رود این افراد از سوی مشاوران آیت‌الله رئیسی شناسایی شوند تا فردا روزی به بهانه همین امضاهایی که کوچکترین اعتقادی به آن ندارند، مدعی پست و مقام در ورزش نشوند. خلاصه کلام اینکه افراد مورد نظر شاید با یک نامه و امضا بتوانند نقش بازی کنند ولی اهل فن به خوبی از اهداف شوم آنها آگاه است و می‌داند آنها دندان طمع خود را برای پست‌های ورزشی تیز کرده‌اند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند مردم، آبادانی کشور و منافع و مصالح عمومی است.