kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

حوادث شهرستانها



دستگیری کلاهبرداران ۵۰۰ میلیارد ریالی در اهواز
فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری چهار کلاهبردار حرفه‌ای با ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان اهواز خبر داد.
سرتیپ سید محمد صالحی بیان کرد: در پی دریافت یک پرونده کلاهبرداری از یک شرکت خصوصی در شهرستان اهواز، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی و کار اطلاعاتی چهار نفر را در این ارتباط شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در ۲ عملیات غافلگیرانه در شهرستان‌های اهواز و شیراز دستگیر کردند. سردار صالحی با بیان اینکه متهمان با سوءاستفاده از موقعیت شغلی، و نیز دستکاری فاکتورها کلاهبرداری می‌کردند، ادامه داد: متهمان با وجوه کلاهبرداری شده اقدام به خرید ۲۱ واحد مسکونی، هفت دستگاه خودرو، ۶۸ عدد سکه طلا و یک کیلوگرم طلا به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال کرده بودند که به بزه خود اعتراف، و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

صاعقه جان زن را گرفت
رشت - خبرنگار کیهان:
زنی 57 ساله در شهرستان شفت بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ما: در این حادثه که در روستای «گالش محله» شهرستان شفت رخ داد، 6 زن هنگام نشاء شالیزار بر اثر اصابت صاعقه مجروح  و راهی بیمارستان شدند که یکی از آنها به علت شدت سوختگی ناشی از اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.
شایان ذکر است 5 زن دیگر نیز پس از درمان سرپایی، از بیمارستان مرخص شدند.

دستگيري جاعل مهرهای دولتی
و شرکت‌های خصوصی
رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای در تحقيقات كارآگاهان پليس استان و اعترافش به 39 جعل مهرهای مختلف ادارات دولتی و دیگر شرکت‌ها و بخش های خصوصی در اراک خبر داد.
 سرهنگ كارآگاه کامیار چهری‌، گفت: ماموران پليس در تحقيقاتی از فعاليت فردي در زمينه جعل مهرهای مختلف اطلاع حاصل و به صورت نامحسوس بررسي میدانی موضوع را آغاز کردند.
وی خاطر‌نشان کرد: مأموران پلیس سرانجام مخفیگاه این کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. وی با اشاره به کشف بسیاری از مهرهای جعلی از مخفیگاه جاعل مورد نظر بیان داشت: فرد دستگیر شده در بازجویی با مشاهده مستندات و مدارک قانونی، چاره‌ای به جز بیان حقیقت نداشت و در نهایت به 39 فقره جعل مهرهای ادارات مختلف دولتی و دیگر شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی در شهرستان اراک اعتراف کرد.

اختلاف خونین بین ۲ طایفه
در خوزستان به صلح ختم شد
رئیس ‌توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: اختلاف خونین بین دو طایفه در خوزستان که به کشته شدن ۹ نفر منجر شده بود، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر به صلح و سازش ختم شد.
علیرضا باوی اظهار داشت: در ۱۶ فروردین امسال فردی به‌دلیل اختلاف خانوادگی بین دو طایفه در منطقه اهواز و بخش رغیوه، پنج نفر از بستگان خود و چهار نفر از بستگان همسرش را به وسیله سلاح گرم به قتل رساند. به گفته وی، این فرد پس مدتی نیز به زندگی خود پایان داد. معاون قضایی دادگستری خوزستان ادامه داد: این حادثه باعث ایجاد اختلاف شدید بین این دو طایفه شده بود اما به واسطه تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر بین آنها صلح و سازش برقرار شد.
باوی افزود: خوشبختانه به برکت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در نشستی با حضور تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز و شهرستان باوی، بزرگان، سران عشایر، ریش‌سفیدان و معتمدین این دو طایفه با اعلام رضایت از یکدیگر و بستن رایه‌العباس در حضور جمع هم‌قسم شدند که اختلافات پیش‌آمده را تبدیل به دوستی و برادری کنند و زندگی صلح‌آمیزی در کنار هم داشته باشند.

پلیس دختر هشت ساله را
پس از ۲ ساعت گروگانگیری نجات داد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آزادی دختربچه هشت ساله اهل شهرستان هرسین تنها حدود ۲ ساعت پس از آنکه گروگان گرفته شده بود، با تلاش نیروهای پلیس خبر داد.
سرتیپ «علی‌اکبر جاویدان» گفت: حادثه گروگانگیری هرسین بعدازظهر روز دوشنبه (۱۳ اردیبهشت) و به دنبال اختلافات مالی میان ۲ خانواده رخ داد که ماموران پلیس به سرعت وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی هرسین پس از دریافت اطلاعات لازم اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده خود را برای ردیابی افراد آدم‌ربا آغاز و دریافتند آنها دختربچه هشت ساله را به شهر کرمانشاه منتقل کرده‌اند. سردار جاویدان تصریح کرد: ماموران موفق به شناسایی محل نگهداری دختربچه ربوده شده شدند و به سرعت نسبت به آزادسازی وی اقدام کردند. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: افراد آدم‌ربا که متوجه عملیات گسترده پلیس برای نجات جان دختربچه شده بودند پیش از رسیدن پلیس محل اختفای گروگان خود را ترک و متواری شدند. وی با ‌اشاره به شناسایی سه فرد آدم‌ربا، از تلاش برای دستگیری آنها خبر داد و گفت: مطمئنا این افراد در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

بخشش محکوم به قصاص در گلستان
رئیس ‌کل دادگستری گلستان از بخشش سومین محکوم به قصاص در استان خبر داد.
هادی هاشمیان، گفت: محکوم به قصاص، سال ۱۳۹۱ هنگام دعوای فامیلی در یکی از روستاهای گرگان که بر سر اختلافات ملکی بود، مرگ یکی از آشنایان خود را رقم زد. وی تصریح کرد: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص این جوان که در زمان قتل ۲۴ ساله بود، صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت. وی گفت: سال‌های گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف، پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند. هاشمیان افزود: شب دوشنبه در حالیکه حکم قصاص قرار بود به زودی اجرا شود، بار دیگر اعضای شورای حل اختلاف و ریش‌سفیدان دو طایفه به منزل اولیای دم رفتند و این بار این خانواده داغدار بزرگوارانه  بدون هیچ چشمداشتی به حرمت شب‌های قدر و مولای متقیان امیرالمومنین(ع) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم منصرف شدند.
وی گفت: سال گذشته هم گذشت شاکیان به 26 محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی بخشید.