kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

واکسن کرونا به سالمندان شیراز در خودرو تزریق می‌شود



رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، به افراد بالای ۸۰ سال در شیراز برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت: این اقدام ابتکاری جدید در شیراز بوده که موجب رضایت و آسایش سالمندان است.
مهرزاد لطفی با بیان اینکه در این اقدام افراد دریافت‌کننده واکسن از گروه‌های هدف، در خودرو به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می‌شود افزود: با توجه به لزوم نظارت بر افراد دریافت‌کننده واکسن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق برای بررسی عوارض احتمالی، در این فرآیند جدید، این موضوع نیز پیش‌بینی و محقق شده است؛ همچنین فاصله فیزیکی افراد نیز رعایت می‌شود.
رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برخی افراد در گروه سنی بالای ۸۰ سال دچار برخی ناتوانی‌های حرکتی هستند، اضافه کرد: تزریق واکسن در خودرو باعث می‌شود افراد دریافت‌کننده واکسن و خانواده‌ها، از آرامش بیشتری برخوردار هستند. دکتر لطفی جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان فارس را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: کار واکسیناسیون در این گروه هدف از هفتم اردیبهشت آغاز شده است. وی گفت: اطلاع‌رسانی به گروه‌های بالای ۸۰ سال بر اساس جمعیت موجود به صورت تلفنی انجام می‌شود. لطفی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مراجعه حضوری برای تزریق واکسن و یا نام‌نویسی به درِ منازل وجود ندارد یادآور شد: محل اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، شهرک گلستان شیراز است و تلاش برای پیش‌بینی مکان‌های جدید برای گسترش این طرح ادامه دارد.