kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

مشهد بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه الکترونیکی کشور است




سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مشهد با بیش از ۵ هزار صندوق اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر، بزرگترین حوزه انتخابیه الکترونیکی در کشور است.
محمدعلی نبی‌پور در نشست ستاد انتخابات استان گزارش داد: گسترش انتخابات الکترونیکی در مشهد به عنوان الگویی در کشور مطرح است که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک نمونه موفق برای الکترونیکی کردن انتخابات استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مشهد برای رفع برخی ابهامات مطرح در حوزه انتخابات الکترونیکی «شهر پایلوت» است، تاکید کرد: بهتر است قبل از انتخابات چند مانور برگزار شود چرا که در این صورت همکاران فناوری اطلاعات مستقر در فرمانداری‌ در فرآیند کار قرار گرفته و آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت.
وی با اشاره به گستردگی حوزه برگزاری انتخابات در مشهد اظهار داشت: تقسیم مشهد به مناطق و نواحی مختلف از اقدامات منطقی و از طرفی هم برای حل مشکلات اجرایی انتخابات است.
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای کل کشور پیش‌بینی شده است که سهم خراسان رضوی از این تعداد پنج هزار و ۴۰۵ صندوق است. حمیدرضا روحبخش افزود: همچنین هزار و ۵۰۷ شعبه اخذ رای برای مشهد منظور شده و به ازای هر ۱۰ شعبه اخذ رای، ۲ صندوق الکترونیکی در صورت مشکل آماده به کار هستند.