kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
شهردار تهران:

انتشار فیش حقوقی مدیران شهری به صلاح نیست

شهردار تهران گفت: انتشار فیش مدیران شهرداری به صلاح نیست و برخی نمی‌خواهند فیششان منتشر شود چون یا وام گرفته‌اند یا مسائل دیگری مطرح است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیروز حناچی در نشست خبری درباره آخرین آمار بدهی دولت به شهرداری تهران اظهار داشت: مطالبات شهرداری از دولت در حوزه‌های مختلف است، این بدهی در بخش صرفه جویی سوخت تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و این رقم به یارانه حمل و نقلی که از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌شود، اضافه شده و کمک‌هایی که از اوراق مشارکت دریافت می‌کنیم هم در این بخش قرار دارد.
حناچی افزود: بدهی دولت در بخش پروانه‌های ساختمانی دستگاه‌های دولتی هم به تازگی پیگیری و بررسی شده است. دستگاه‌های دولت فقط در بخش ساخت و ساز‌های بدون پروانه بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند. هرساله هم بنابر سهم دولت در بافت‌های فرسوده و ... از طریق وزارت اقتصاد بخشی از بدهی‌ها با بدهی‌های بانکی تهاتر
می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک‌ها این طریق تسویه شده است. البته بحث ساخت و ساز‌های بدون پروانه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های نظامی موضوع جدیدی است که پیگیری شد. البته حجم زیادی از ساخت و ساز‌های نظامی لشکری و کشوری در سال‌های گذشته انجام شده
است.  
شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر محافظه‌کار بودن مدیریت شهری در قبال تخلفات گفت: در مقام اجرا هستیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که منافع شهر و شهروندان را تامین کنیم.در همین پرونده‌های تخلفات به تعداد زیادی رسیدگی شده و نتایجی هم داشت یکی از آن‌ها ساختمان روزنامه اطلاعات بوده که به شهرداری بازگشت، از طرف دیگر به صورت حقوقی هم ترغیب می‌کنیم. اما اگر اسم این کار محافظه‌کاری است من محافظه کار هستم. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، حناچی درباره حقوق و دستمزد مدیران شهری و انتقادهای وارده مبنی بر منتشر شدن فیش حقوقی مدیران در سایت شفافیت اظهارداشت: در دستمزد و حقوق یک حقوق ثابت و یک حقوق متغیر داریم که به فعالیت مدیران بستگی دارد اگر مجمع شرکت یا سازمان‌ها به موقع برگزار شود در این زمینه تأثیرگذار است و از آنجایی که منافع شهر مهم است تشویقی برای مدیران در صورت موفقیت‌ها در نظر می‌گیریم که میزان ثابتی نیست.
وی افزود: انتشار فیش مدیران به صلاح نیست و برخی نمی‌خواهند فیش‌شان منتشر شود چون یا وام گرفته‌اند یا مسائل دیگری مطرح است که رغبت به انتشار آن ندارند البته میزان حقوق پایه را می‌توان مشخص کرد که در آن هم مسائل مختلف تأثیرگذار است.
سرانجام پرونده
2 شهردار منطقه دستگیر شده
شهردار تهران در باره سرانجام پرونده دو شهردار منطقه دستگیر شده گفت:‌دستگاه‌های نظارتی پیگیر این قضیه هستند ولی حکم صادر نشده و پرونده مفتوح است که امیدوارم برائت حاصل شود. حناچی درباره تخلف استخراج بیت کوین و رمز ارز در مرکز مشاوره شهرداری بیان داشت: هر جا برق فراوان و فضا باشد امکان بروز این تخلف است از ابتدای دوره ای که من به شهرداری آمدم گزارشات مکرری در این زمینه واصل شده البته باید توجه داشته باشید که وظیفه ما تولید رمز ارز نیست ولی اگر نظارت نباشد ممکن است تخلف بروز یابد که ما برخوردهای لازم را انجام
می‌دهیم.
وی درباره تخلفات برخی از پرسنل شهرداری در فرآیند واکسیناسیون گفت: در این زمینه نیز افراد خاطی عزل و به تخلفات اداری ارجاع داده شدند علاوه بر اینکه 240 نفر از رانندگان تاکسی در ایام کرونا جان باختند که البته برخی از آنها بیماری زمینه‌ای داشتند.