kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
رئیس‌شورای عالی استان‌ها خبرداد

بازداشت 433 نفر در مدیریت شهری و روستایی طی 3 سال گذشته

رئیس‌شورای عالی استان‌ها گفت: در سه سال گذشته 433 نفر در حوزه شوراهای شهر و روستا شهرداران و کارمندان شهرداری‌ها بازداشت شده‌اند.




علیرضا احمدی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد اعضای شورای شهر، شهرداران و کارمندان شوراها و شهرداری‌ها در دوره پنجم شوراهای شهر به دلیل تخلف بازداشت شده‌اند، اظهارداشت: در چند ماه اخیر شورای عالی استان‌ها به عنوان نهاد نظارتی در حوزه مبارزه با فساد در شوراها و شهرداری‌ها با قوت وارد شده است و با همکاری و تعامل با دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اقدامات خوبی در این زمینه رخ داد. احمدی افزود: در راستای مبارزه با فساد و نظارت، شورای عالی استان‌ها سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی را راه‌اندازی کرد که در این سامانه روزانه 10 تا 15 تخلف ثبت و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سه ساله گذشته 433 نفر از اعضای شورا شهر و روستا، شهرداران و کارمندان شهرداری توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شده‌اند، گفت: شوراهای شهر و روستا حدود 126 هزار نفر در سراسر کشور هستند که از این تعداد افرادی هم تخلفاتی داشتند.
رئیس‌شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بازداشت متخلفین نشان از قوت دستگاه نظارتی و قضایی درنظام جمهوری اسلامی ایران است و هرکس تخطی و تخلفی داشته باشد با آن برخورد می‌شود. اگر فردی از جایگاهی که دارد سوءاستفاده کند قظعا با آن برخورد می‌شود و اینطور نیست که آن فرد رها شود.