شبکه خطی «آرا» فعال شد(اخبار ادبی و هنری)
معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما با هدف افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم، بیان شاخصهای انتخاب اصلح، پوشش کامل برنامههای انتخاباتی تولیدی رسانه ملی، ایجاد فضای تعاملی میان مردم و رسانه و ارائه خدمات پخش زنده مشارکتی به رسانههای مرجع، شبکه «آرا» را در سامانه تلوبیون راهاندازی کرد.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، پخش آزمایشی شبکه «آرا» آغاز شده است و علاقهمندان به موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی میتوانند بهصورت شبانهروزی از برنامههای تولیدی و تامینی آن استفاده کنند.
بخشهای تولیدی این شبکه شامل دو برنامه زنده و ضبطی است، مأموریت برنامه زنده ایجاد شور ونشاط انتخاباتی همراه با اطلاعرسانی با برگزاری گفت وگوهای چالشی و مناظرههای موضوعی است.
برنامه دیگر با محوریت رفع شبهات طرح شده در فضای مجازی و شرح اطلاعرسانی درباره اخبار جعلی است که در قالب استندآپ وبهصورتترکیبی تولید خواهد شد.
یکی از ویژگیهای شبکه «آرا» ارائه خدمات پخش زنده به برنامههای انتخاباتی خبرگزاریها و رسانههای رسمی و معتبر کشور است.
بر اساس این خدمت برنامههای انتخاباتی خبرگزاریها بر اساس کنداکتور معین از ظرفیت بیش از ۱۳ میلیون مخاطب تلوبیون بهرهمند خواهند شد.
از طرفی در بخش برنامههای تامینی هم محتواهای انتخاباتی معاونتهای حوزه پیام سازمان صداوسیما در تامین و تقطیع جذاب در اداره کل تامین و تولید تلویزیون تعاملی بر اساس دورههای زمان بندی ستاد انتخابات در کنداکتور ۴ الی ۶ ساعته تامین و در شبکه «آرا» پخش خواهد شد.