kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

افزایش 100 درصدی تهدیدها علیه نمایندگان کنگره آمریکا

پلیس کنگره آمریکا اعلام کرد، تهدیدها علیه اعضای این نهاد قانونگذار آمریکا، ۱۰۷ درصد نسبت به سال گذشته میلادی، افزایش یافته است.




 به دنبال حمله طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به کنگره این کشور (17 دی 99)، نیروهای گارد ملی برای حفاظت از نمایندگان کنگره و ساختمان آن در «واشنگتن دی سی» پایتخت، مستقر شدند و این استقرار به دلیل تداوم تهدیدات، همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، تهدیدات علیه نمایندگان کنگره آمریکا طی این مدت، افزایش چشمگیری داشته است. در همین رابطه، پلیس کنگره آمریکا روز جمعه اعلام کرد، تهدیدها علیه اعضای این نهاد قانونگذار در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی.ان.ان» اداره پلیس کنگره آمریکا علاوه‌بر این، گفته است که «اطمینان دارد» شمار حوادث مربوط به کنگره، کماکان روند صعودی خواهد داشت.
 به گزارش فارس، این اداره طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «همان‌طور که اداره پلیس قبلاً گزارش داده بود، تعداد تهدیدهای انجام‌شده علیه کنگره، افزایش محسوسی داشته است. فقط در سال جاری با افزایش ۱۰۷ درصدی تهدیدها علیه اعضای کنگره نسبت به سال ۲۰۲۰ مواجه هستیم».پلیس کنگره جزئیاتی درباره ماهیت این تهدیدها و یا دلایل افزایش آنها ارائه نکرده و خواستار ایجاد برخی تغییرات ساختاری در این اداره به منظور افزایش توان مقابله با تهدیدها شده است.در بخش دیگری از بیانیه اداره پلیس کنگره آمده است: «در سال ۲۰۲۰، سرویس مخفی آمریکا که بیش از ۱۰۰ مأمور و تحلیلگر در اختیار داشت، با 8000 حادثه مواجه شد. در همین مقطع زمانی، اداره پلیس کنگره که تنها ۳۰ مأمور و تحلیلگر در اختیار دارد، تقریباً با 9000 حادثه مواجه شد». چندی پیش نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده بود، اطلاعات به دست آمده از گفت‌وگوها در شبکه‌های اجتماعی و منابع دیگر حاکی است تهدیدها علیه اعضای کنگره افزایش یافته است.قانونگذاران در هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، تمایلی به ارائه اطلاعات درباره جزئیات تهدیدهایی که علیه آنها شده است نداشته‌اند،                                                                                                                                      اما تدابیر امنیتی برای محافظت از شماری از این نمایندگان در هفته‌های بعد از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، افزایش یافته است.
بازداشت 440 نفر
همزمان، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، مقام‌های این کشور حدوداً ۴۴۰ نفر را در ارتباط با شورش ششم ژانویه(17 دی) در ساختمان کنگره این کشور دستگیر کرده‌اند. سی بی‌اس نیوز در این باره گزارش داد: دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) چهار ماه بعد از وقوع این حمله، همچنان در جست‌وجوی مظنون‌های متهم به دست زدن به حملات شرورانه علیه افسران و اعضای رسانه‌ها است.سی.بی.اس نوشت که از میان این ۴۴۰ فرد دستگیر شده، تاکنون پرونده‌ ۴۰۰ متهم را بررسی کرده است. بیش از ۱۰۰ تن از آنها متهم به دست زدن به حمله، مقاومت و اخلالگری علیه افسران یا کارمندان شده‌اند که این شامل ۳۵ فرد متهم به استفاده از یک سلاح مرگبار یا خطرناک است.همچنین، طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، حدود ۱۴۰ افسر در آن روز مورد حمله قرار گرفته‌اند و روند جست و جو در قبال یک سری از رده بالاترین مهاجمان ادامه دارد.
 بر اساس این گزارش، اف.بی.آی در تلاش برای جلب کمک مردم برای شناسایی مظنون‌های اغتشاش در کنگره است و همچنین، ۱۰۰ هزار دلار جایزه برای اطلاعات منجر به دستگیری شخص یا اشخاص مسئول کار گذاشتن بمب‌های لوله‌ای در واشنگتن دی.سی تعیین کرده است.بر اساس اسنادی که سی.بی.اس نیوز دیده است، متهمان اغتشاش در کنگره آمریکا اهل ۴۵ ایالت به علاوه واشنگتن دی.سی بوده‌اند و متوسط سن مظنون‌های شناخته شده، ۴۲ سال است..سی.بی.اس نیوز همچنین نوشت که به موجب بررسی اسناد دادگاهی و اسناد دیگر، دست کم ۴۴ متهم جزو اعضای فعلی یا سابق ارتش هستند و همچنین، دست کم ۱۰ نفر از متهمان نیز به عنوان افسران مجری قانون کار کرده‌اند.