kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
همزمان با تظاهرات روز جهانی قدس

جهاد اسلامی: انتفاضه رمضان جهنم را مقابل صهیونست‌ها مجسم ساخته است

همزمان با اعلام همبستگی شخصیت‌ها و کشورهای اسلامی با مردم فلسطین در روز جهانی قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، «انتفاضه رمضان» جهنم را در برابر صهیونیست‌ها مجسم ساخته است. در یمن، سوریه، بحرین و عراق راهپیمایی قدس برگزار شد.



 سرویس خارجی-

مراسم روز جهانی قدس با وجود شیوع ویروس کرونا، برای دومین بار، متفاوت برگزار شد. به دلیل وجود پروتکل‌های بهداشتی در کشورهای مختلف، مردم در حمایت از آرمان فلسطین نتوانستند به صورت گسترده در همه کشورها به خیابان‌ها بیایند و در بسیاری از کشورها فضای مجازی به عرصه‌ای برای حمایت از فلسطین و محکومیت اشغالگری تبدیل شد. همزمان با این روز یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به مردم قدس نیز تشدید شد. رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس تدابیر امنیتی شدیدی را در این شهر به اجرا گذاشته و در همین راستا هزاران نفر از نیروهای خود را در بخش‌های مختلف شهر به ویژه بخش قدیمی و اطراف مسجدالاقصی مستقر کرده است. نظامیان صهیونیست با ایجاد موانع فلزی، بیشتر مسیرهای منتهی به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی را مسدود کرده‌اند.
صهیونیست‌ها که در ماه مبارک رمضان فشار برمردم قدس را تشدید کرده‌اند در روزهای اخیر به دنبال آواره کردن 500 نفر از ساکنان محله شیخ جراج در قدس اشغالی نیز بوده‌اند. این تصمیم باعث درگیری شدید بین فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها شده و شمار زیادی از جوانان فلسطینی زخمی شده‌اند. در روز قدس شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی با چراغ سبز نظامیان این رژیم به صورت وحشیانه به شهروندان فلسطینی در منطقه «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی یورش بردند.
منابع رسانه‌ای می‌گویند به دنبال این حمله وحشیانه شماری از شهروندان فلسطینی توسط شهرک‌نشینان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، به شدت مجروح شدند. همزمان با روز جهانی قدس، درگیری‌ها در منطقه «شیخ جراح» با شدت ادامه دارد. اتفاقات و تحولات «شیخ جراح» زمانی آغاز شد که دادگاه رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی عجیب و ضد حقوق بشری و البته دردناک، برگه‌ها و اسنادی را در اختیار شهرک‌نشینان این رژیم قرار‌داد که در آنها منازل فلسطینیان در این منطقه به نام شهرک‌نشینان ثبت شده بود. شهروندان فلسطینی ساکن «شیخ جراح» نیز در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی که مصداق بارز سرقت اراضی و املاک فلسطینیان است، دست به برگزاری تظاهرات گسترده در این منطقه زده‌اند.
همچنین، منابع رسانه‌ای از وقوع درگیری مسلحانه میان نظامیان صهیونیست با سه فلسطینی در مرکز ایست و بازرسی «سالم»‌ واقع در کرانه باختری در نزدیکی جنین خبر دادند. در این درگیری، نظامیان این رژیم در روز جهانی قدس 2 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده، یک نفر دیگر را هم مجروح کردند.
جهنم  صهیونیست‌ها
همزمان با روز جهانی قدس، «ابو حمزه» سخنگوی گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی هم اعلام کرد: «امسال، روز جهانی قدس شاهد انتفاضه مبارک رمضان در قدس اشغالی و به ویژه در شیخ جراح است. همزمان با روز جهانی قدس، انتفاضه رمضان جهنم را در برابر صهیونیست‌ها مجسم ساخته است...انتفاضه رمضان به جهنم و آتشی روی سر صهیونیست‌ها در تمامی پایگاه‌های نظامی در مجاورت نوار غزه تبدیل شده است. در صورت ادامه جنایات دشمن، شعله‌های انتفاضه رمضان تا شهرک‌های صهیونیستی و فراتر از آن امتداد خواهد یافت و دشمن خوب می‌داند که ما چه کارها خواهیم کرد». سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه اظهار داشت: «نبرد ما با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و ما هرگز ذره‌ای از خاک فلسطین کوتاه نمی‌آییم».
لزوم بسیج عمومی در غزه
جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای، تأکید کرده جنگ در شهر قدس، همچنان پابرجاست و گروه‌های مقاومت حاضر در غزه نیز باید اعلام بسیج عمومی‌کنند...رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان بار دیگر به قدس تعدی می‌کنند... تلاش صهیونیست‌ها برای اشغال محله شیخ جراح، بیهوده است؛ زیرا مردان و زنان شکست ناپذیری در آن حضور دارند و قسم خورده‌اند که سرزمین خود را رها نکنند... هدف از اعلام بسیج عمومی این است تا رژیم صهیونیستی بفهمد که با همه امکانات خود، با سپر محکمی در دفاع از قدس مواجه است».
توئیتر به کمک صهیونیست‌ها آمد
از سوی دیگر، «توئیتر» در روز جهانی قدس اقدام خصمانه‌ای را علیه فلسطینیان و در حمایت از رژیم صهیونیستی آغاز کرده است. این شبکه که مثل بسیاری از شبکه‌های اجتماعی تحت نفوذ صهیونیست‌هاست، در اقدامی ضد فلسطینی ده‌ها حساب توئیتری را به خاطر دعوت به همبستگی با ساکنان منطقه «شیخ جراح» در قدس اشغالی و پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان مسدود کرد. در همین ارتباط، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این حساب‌ها به خاطر به کار بردن هشتگ «شیخ جراح را نجات دهید» به زبان‌های عربی و انگلیسی، مسدود شده‌اند!
همبستگی کشورهای مختلف با مردم فلسطین
در کشورهای مختلف نیز مردم چه در خیابان‌ها و چه در فضای مجازی به حمایت از فلسطین پرداختند. مردم عراق دیروز به مناسبت «روز جهانی قدس» با برگزاری راهپیمایی در شهر «بصره» همبستگی خود با فلسطینیان در روز جهانی قدس را اعلام کردند. در دیگر نقاط عراق نیز، مردم این کشور به برگزاری راهپیمایی خودرویی در حمایت از مسئله فلسطین پرداختند. افزون بر این، مردم عراق در شبکه‌های ارتباط جمعی نیز حمایت خود از فلسطینیان در روز جهانی قدس را اعلام کردند. عراقی‌ها با دست نوشته‌های خود اعلام کردند که همچنان مسئله فلسطین برای آنها در اولویت قرار دارد. هشتگ« قدس نزدیک‌تر است» در صدر شبکه‌های اجتماعی در عراق قرار گرفت.
مردم بحرین هم در مناطق مختلف این کشور با رعایت موازین بهداشتی کرونایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی‏، مردم بحرین پرچم رژیم غاصب صهیونیستی را به آتش کشیده و با حمل پارچه نوشته‌هایی شامل تصاویر و سخنان شیخ عیسی قاسم بر تعهد و پایبندی خود به آرمان فلسطین تاکید کردند. مردم یمن نیز با حضور بسیار گسترده در 14 استان به حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند. مراسم روز جهانی قدس با عنوان «قدس نزدیک است» در دمشق kdc گرامی داشته شد و راهپیمایی از ورودی بازار «الحمیدیه» به سمت «مسجد جامع اموی» با مشارکت گسترده مردمی برگزار شد.
علاوه‌بر این برخی شخصیت‌ها و گروه‌ها نیز با صدور بیانه‌ها و یا در سخنرانی‌های خود به دفاع از مردم فلسطین پرداختند. جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه سلاح مقاومت همچنان با هدف آزادی قدس شلیک می‌کند، از انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی خبر داد. سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس ضمن یادآور شدن مظلومیت ملت فلسطین، تأکید کرد عهد ما با عزیزانمان در فلسطین آن است که در مسیر نصرت مسئله عادلانه‌شان خواهیم ماند و از این اصل مشروع کوتاه نخواهیم آمد. اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد، دفاع از قدس و مسجدالاقصی بر مسلمانان واجب است.
عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله نیز اعلام کرد، زمانبندی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان نشان می‌دهد که موضوع قدس یک مسئولیت است و بخشی از التزامات ایمانی مسلمانان به شمار می‌رود....دشمن اسرائیلی هر کاری کند ما به سه مورد حتمی خواهیم رسید: شکست دادن دشمن و ساقط نمودن آن، ضرر رساندن به اتباعش و سوم چیرگی بندگان خداوند که به آن اطمینان دارند و توکل می‌کنند. ما باید برای استحکام عرصه داخلی خود و فعال‌سازی سلاح تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی تلاش کنیم. سلاح تحریم فعال است و هر انسانی می‌تواند آن را انجام دهد و این کمترین چیزی است که باید انجام شود».