kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

وحشت اندیشکده صهیونیستی از انصارالله؛ از آرپی‌جی به موشک‌های نقطه‌زن رسیده‌اند!



سرویس خارجی-
اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی گزارشی هشدار‌آمیز به مقامات تل‌آویو، نوشت که«حوثی‌ها» یک خطر بالقوه اسرائیل هستند، چرا که آنها در حالی که ۱۰ سال پیش با آر.پی.جی می‌جنگیده‌اند، اکنون با موشک‌های بالستیک و کروز، اهداف خود را می‌زنند.
پیشرفت‌های موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن باعث وحشت مقامات و مراکز فکری رژیم صهیونیستی شده است، چرا که یکی از شعارهای اصلی این جنبش، دشمنی با رژیم صهیونیستی است. به گزارش فارس،‌اندیشکده امنیت داخلی اسرائیل (زیر نظر دانشگاه تل‌آویو) در گزارشی، به مقامات صهیونیست درخصوص خطر بالقوه نیروهای یمنی برای اسرائیل هشدار داد.
در این گزارش، به تفصیل از تهدیدات جنبش انصارالله علیه رژیم صهیونیستی سخن رفته است. در ابتدای این گزارش ذکر شده که هدف از پرداختن به این موضوع، آگاهی‌بخشی به نهادهای امنیتی تصمیم‌ساز در اسرائیل است. در گزارش این‌اندیشکده آمده است، احتمال اینکه «حوثی‌ها» به اسرائیل حمله کنند، افزایش یافته است و منبع اصلی این نگرانی از آنجایی نشأت می‌گیرد که به دلیل پوشش اطلاعاتی بسیار ضعیف اسرائیل از یمن، تصمیم حمله به این رژیم از سوی «حوثی‌ها» به شکل سری و سریع و بدون دلیل روشنی که مقامات صهیونیستی بدانند، صورت خواهد گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است، ضروری است که اسرائیل بخش قابل توجهی از مشارکت خود در جنگ یمن را به جمع‌آوری اطلاعات و بررسی اوضاع و در صورت لزوم، اقدام عملی علیه توانایی «حوثی‌ها» اختصاص دهد. این ‌اندیشکده سپس، مدعی شد که نیروهای یمنی قدرت کافی برای ایجاد تهدید بزرگ علیه رژیم صهیونیستی را ندارند، اما توان پهپادی و موشکی بالستیک آنها یک تهدید بالقوه محسوب می‌شود و یمنی‌ها در آینده می‌توانند این توانایی را افزایش داده و انبارِ مملو از موشک‌هایی داشته باشند که عمق اسرائیل را هدف قرار‌ داده و توانایی نیروی دریایی خود را نیز توسعه دهند، به حدی که برای کشتیرانی اسرائیل یک تهدید بزرگ باشد. تهدید دیگر انصارالله یمن برای رژیم صهیونیستی از دید ‌اندیشکده، این است که یمنی‌ها سلاح‌های پیشرفته خود را در اختیار جنبش حماس یا جهاد اسلامی قرار دهند.