kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
کنگره آمریکا:

آمار واقعی تلفات کرونا 2 برابر آمارهای رسمی است؛ 7 میلیون نفر در سراسر دنیا جان باخته‌اند!

نتایج یک تجزیه و تحلیل که پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا آن را منتشر کرده، نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان به مراتب بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است؛ یعنی نزدیک به 7 میلیون نفر تا کنون به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.




داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تا عصر دیروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، از 156 میلیون و 748 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از
3 میلیون و 271 هزار نفر رسیده است. اما گزارش‌های علمی نشان می‌دهد که تعداد تلفات کرونا حداقل دو برابر آمارهای کنونی است. پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا در همین ارتباط، نتایج تجزیه و تحلیل یک موسسه ارزیابی بهداشتی مستقر در واشنگتن را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ویروس کرونا تاکنون بیش از 6 میلیون و 900 هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده و این آمار، دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است. بر اساس این گزارش، آمارهای موسسه مذکور حاکی است در آمریکا بیش از 905 هزار نفر از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. این رقم
40 درصد بیشتر از آمار 561 هزار نفری است که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام شده است. با این حساب، تعداد فوتی‌های ناشی از بحران کرونا در آمریکا بسیار بیشتر از قربانیان بیماری آنفلوانزا در سال 1918 میلادی، 675 هزار فوتی است.
بر اساس این تجزیه و تحلیل، بسیاری از فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمارهای رسمی گنجانده نمی‌شوند، زیرا کشورها تنها مواردی که افراد در بیمارستان‌ها بمیرند و یا ابتلای بیمار به کرونا تایید شود، را گزارش می‌کنند. در بسیاری از موارد ضعف سامانه‌های گزارش‌دهی درباره سلامت و بهداشت و محدودیت دسترسی به مراکز بهداشت و درمان، این چالش را تشدید می‌کند.این گزارش نشان می‌دهد بالاترین تعداد فوتی‌های گزارش نشده در بحران شیوع ویروس کرونا، مربوط به کشورهای آمریکا، هند، مکزیک و برزیل است.
رکوردشکنی دوباره در هند
گزارش‌ها از هند نیز حاکی است این کشور دوباره در تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا، رکورد جدیدی برجای گذاشته است. تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند در روز پنجشنبه به بیش از ۴۱۲ هزار نفر و تعداد فوتی‌ها نیز به 4000 نفر رسید.بر اساس این گزارش، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان نیز به بیش از 21 میلیون نفر رسیده است.
آمارهای وزارت بهداشت هند نشان می‌دهد، تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس نیز به بیش از 230 هزار نفر رسیده است.سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد: با افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، بیمارستان‌های هند با کمبود شدید اکسیژن و تخت رو‌به‌رو شده‌اند.طی هفته گذشته هند نیمی از کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان را در خود جای داده و یک چهارم کل فوتی‌ها نیز مربوط به این کشور بوده است. به گزارش تسنیم، کارشناسان بهداشت و درمان بر این باورند که آمارهای واقعی فوتی‌های کرونا در هند پنج تا 10 برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.بحران کرونا در شهر دهلی‌نو پایتخت و سایر شهرهای بزرگ هند توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مناطق روستایی هند 70 درصد جمعیت یک میلیارد و 350 میلیون نفری این کشور را در خود جای داده است و مردم روستاها به خاطر سیستم بهداشت و درمان ضعیف، با چالش‌های شدیدتری رو‌به‌رو هستند.