kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

آغاز پخش مستند «حکومت سیاه» از شبکه مستند(اخبار ادبی و هنری)

پخش مستند «حکومت سیاه» که به بررسی سیاست‌های سلطه نفتی آمریکا در قبال کشورهای نفت‌خیز می‌پردازد در شبکه مستند رسانه ملی آغاز شده است.



مستند «حکومت سیاه» که رویکردی نفتی و بین‌المللی دارد با کنکاش اسناد نهادهای دولتی آمریکا قصد دارد مخاطبان خودرا با سیاست‌های چندوجهی آمریکا در جهان آشنا کند.
وحید حاجی‌پور نویسنده و کارگردان مستند «حکومت سیاه» با‌ اشاره به اینکه در این مستند به سیاست‌های آمریکا در برقراری هژمونی جهانی خود بدقت پرداخته شده است اظهار داشت: شاید بسیاری از کارشناسان نفتی هم نمی‌دانند خانواده بوش که کاملاً» نفتی هستند چگونه برای حفظ منابع نفت در کشورها کودتا یا با دستکاری نفت منافع شخصی خود را تامین کردند. همچنین در قسمتی از این مستند اسناد CIA مورد استناد قرار گرفته و پاسخ داده است که چگونه سرویس اطلاعاتی آمریکا با بازی دادن جاسوس‌های صنعتی شوروی سابق، روی صادرات گاز این کشور تمرکز کرد و با فروش نرم‌افزارهای آلوده به کرم‌های صنعتی، تاسیسات و صادرات گاز این کشور را منفجر می‌کرد.
کارگردان مستند «حکومت سیاه» همچنین افزود: همه مواردی که دراین مستند پخش خواهد شد حاصل تلاش گروهی از پژوهشگران و اساتید مطرح حوزه نفت، ژئوپلتیک و انرژی است که می‌تواند در ارائه تحلیل‌های مرتبط با سیاست‌های بین‌المللی، نظامی و امنیتی آمریکا ذهنیت بهتری به کارشناسان دهد.
مستند «حکومت سیاه» در پنج قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است که قرار است به‌صورت هفتگی برروی آنتن شبکه مستند سیما برود و هر قسمت این مستند به موضوعی ویژه اختصاص دارد.