kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

تغییرات قوانین کسب سهمیه المپیک در وزنه برداری



اصلاحات جدید قوانین کسب سهمیه المپیک شرایط گرفتن سهمیه را برای سهراب مرادی و کیانوش رستمی سخت‌تر از قبل کرده است و کاملا به ضرر این دو وزنه‌بردار شد.
فدراسیون جهانی وزنه برداری اصلاحاتی را در سیستم کسب سهمیه المپیک ایجاد کرد و این اصلاحات جدید را روی سایت خود منتشر کرد. یکی از مهم‌ترین اصلاحات صورت گرفته این بود که پیش از این وزنه برداران باید حداقل در شش مسابقه گزینشی المپیک شرکت می‌کردند و امتیاز چهار مسابقه برای آنها محاسبه می‌شد اما اکنون تعداد مسابقات به چهار مسابقه کاهش یافته است و امتیاز همان چهار مسابقه نیز برایشان لحاظ می‌شود. یعنی هر وزنه بردار حداقل باید در چهار مسابقه گزینشی المپیک شرکت کند و حضور در مسابقه دوره سوم مسابقات گزینشی المپیک دیگر اجباری نیست.
رنکینگ جدید المپیک با توجه به اصلاحات جدید به روز شد که کاملا به ضرر سهراب مرادی و کیانوش رستمی شد و البته به نفع علی‌هاشمی. علی‌هاشمی پیش از این در پنج مسابقه گزینشی المپیک شرکت کرده بود و نیاز داشت در یک مسابقه دیگر شرکت کند اما با اصلاحات جدید دیگر نیازی نیست به مسابقات کلمبیا برود و تعداد مسابقات گزینشی المپیک خود را کامل کرده است. مرادی و رستمی که به دنبال این بودند مجموع امتیازاتشان در رنکینگ بالاتر از وزنه بردار قرقیزستان برسانند تا بتوانند سهمیه بهترین وزنه بردار قاره آسیا را بگیرند حالا دیگر رقیبان بیشتری پیدا کرده‌اند. همچنین در رنکینگ جدید علی میری، رضا بیرالوند و ایوب موسوی واجد شرایط شدند و حتی بالاتر از وزنه‌بردار قرقیزستان قرار گرفته‌اند.