kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

حوادث شهرستانها



۲ شهردار استان کرمان
به اتهام اختلاس و دریافت رشوه بازداشت شدند
بازرس کل استان کرمان از بازداشت شهردار ماهان و شهردار سابق کیانشهر کوهبنان به علت مشارکت در اختلاس و دریافت رشوه خبر داد.
احمد آبیار ، اظهار داشت: شهردار ماهان با تبانی با بعضی از پیمانکاران وجوه شهرداری را مورد اختلاس قرار داده و از پیمانکاران رشوه دریافت می‌کرد.
وی با بیان اینکه شهردار سابق کیانشهر کوهبنان نیز به  دلیل اختلاس و دریافت رشوه توسط دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کوهبنان بازداشت شد افزود: شهردار سابق کیانشهر با تبانی در معاملات دولتی تعدادی از اراضی شهرداری را به بستگان خود واگذار کرده بود. وی با‌ اشاره به اینکه شهردار سابق کیانشهر از طریق این افراد پول زمین‌ها را شخصاً دریافت می‌کرد گفت: وی همچنین از پیمانکار شهرداری نیز رشوه دریافت می‌کرد با تبانی با پیمانکار بالغ بر پنج میلیارد ریال از وجوه شهرداری را اختلاس کرده است.
بنا بر این گزارش فروردین ماه امسال نیز در بررسی عملکرد شهرداری ماهان مشخص شد مسئول فنی این شهرداری با تبانی با یکی از مهندسان ناظر و جعل فیش‌های دایره درآمد شهرداری، وجوه فیش‌ها را به حساب شخصی خود واریز می‌کردند که متهمان توسط دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بازداشت شده و بیش از چهار میلیارد ریال از وجوه اختلاس شده کشف و دو میلیارد و 170 میلیون ریال به حساب شهرداری برگردانده شد.

کشف 63 کیلو هروئین در «کوهدشت»
فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه سواری و کشف 63 کیلوگرم هروئین در شهرستان «کوهدشت» خبر داد.
سرتیپ حاجی محمد مهدیان نسب، اظهار داشت: در پی‌اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر جابه جایی مقادیری مواد مخدر توسط دو سوداگر مرگ با یک دستگاه خودروی سواری به شهر کوهدشت، موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در محورهای مواصلاتی این شهرستان مسقر و با مشاهده خودروی مورد نظر آن را توقیف کردند. وی گفت: در بازرسی از خودروی مذکور، 63 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و سه قبضه سلاح شکاری و جنگی کشف شد. وی با‌اشاره به دستگیری دو سوداگر مرگ در این رابطه، خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قانونی می‌کند.

سارقان مسلح خودرو و طلا در هرمزگان دستگیر شدند
فرمانده انتظامي استان هرمزگان اظهار داشت:  سارقان مسلح خودرو و طلاجات در این استان دستگیر شدند.
سرتیپ «‌غلامرضا جعفری» بیان داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت خانمی مبنی بر سرقت خودرو و طلاجات وی توسط دو فرد مسلح‌، موضوع توسط پلیس آگاهی شهرستان میناب مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود‌: پلیس با بررسي شيوه و شگردهاي مورد استفاده سارقان نهایتا یکی از متهمان ساکن میناب را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.
وی با بیان اینکه سارق دیگر به هویت معلوم در یکی از روستاهای تابعه حوزه استحفاظی شهرستان میناب نیز شناسایی و دستگیر شد، خاطرنشان کرد‌: با توجه به اینکه هر دو متهم از افراد سابقه‌دار در امر سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف در سال‌های قبل بودند، پس از روبه‌رو شدن با مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب سرقت معترف شدند.
این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با راهنمایی متهمان محل اختفای طلاجات مسروقه در منزل مسکونی در چاله‌ای یک متری در زیر زمین دفن شده بود، کشف و ضبط شد‌.
جعفری‌، ارزش طلاجات مسروقه را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 15 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد‌: در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی کلاش و مقادیری طلا و جواهر کشف، دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انفجار کپسول گاز جان ۲ کرمانشاهی را گرفت
مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انفجار کپسول گاز در محله جعفرآباد شهر کرمانشاه منجر به فوت ۲ تن شد.
«اکبر آزادی» با بیان اینکه این حادثه مصدوم نداشت، افزود: این ۲ تن نیز قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس فوت کردند.
وی یکی از دلایل انفجار کپسول گاز را بی‌احتیاطی از سوی شهروندان دانست و گفت: برخی از رانندگان کپسول‌های بزرگ را جهت پرکردن گاز خودرو سروته می‌کنند که این امر خطرناک است.

رهایی گروگان ۷ ساله در فارس
فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، کودک هفت ساله‌ای که پنجم اردیبهشت ماه جاری مفقود شده بود از چنگال آدم‌ربا رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.
سرهنگ مصطفی توکلی‌، ‌اظهار داشت: پنجم اردیبهشت خانواده‌ای با نگرانی و اضطراب به کلانتری ۱۱ شهرستان «پاسارگاد» مراجعه و اعلام کردند که فرزندشان که پسری هفت ساله است گم شده است.
وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیقات فنی و تخصصی مطلع شدند که این کودک توسط راننده یک دستگاه وانت نیسان ربوده شده و در بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید استان فارس در یک منزل مسکونی نگهداری می‌شود.
وی افزود: پلیس آگاهی در یک عملیات منسجم و ضربتی آدم‌ربا را دستگیر‌، کودک ربوده شده را آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.
سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه گروگانگیر علت و انگیزه خود را استفاده از کودک در انجام امور چوپانی عنوان کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

جلوگيري از خروج 128 هزار ليتر سوخت قاچاق
فرمانده مرزباني استان هرمزگان از کشف 128 هزار ليتر سوخت قاچاق در آ‌ب‌هاي خليج فارس خبر داد.
سرتیپ «حسين دهکي» اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی ميناب پس از کسب خبري مبني بر فعاليت قاچاقچيان سوخت در حوزه استحفاظي به وسيله مشک‌هاي پلاستيکي، بلافاصله براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند. وی افزود: مرزبانان پس از بررسي محل، سه عدد محفظه پلاستيکي معروف به مشک حاوي 128 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل به ارزش سی و هشت ميليارد ريال را کشف کردند. دهکی، با بيان اينکه قاچاقچيان توسط شناورهاي اسکورتي قبل از رسيدن مأموران از محل متواري شدند، تصريح کرد: تلاش مأموران براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان ادامه دارد.