kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

تاکنون مجوزی برای فعالیت قانونی ارز دیجیتال صادر نشده است




همدان- خبرنگار کیهان:
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: تاکنون هیچگونه مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال یا بیت‌کوین صادر نشده است.
عباس نجفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجود ابهامات زیاد در خصوص ارز دیجیتال سبب شده هیچ دولتی به صورت رسمی مسئولیت این کار را به عهده نگیرد افزود: بانک مرکزی ایران ممنوعیت فعالیت در این حوزه را به صورت رسمی اعلام کرده است.
وی نبود نظارت از سوی دولت‌ها بر این نوع نقل و انتقالات و تبعات آن بر روی اقتصاد کشورها را از اساسی‌ترین ایرادات این نوع مبادلات عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود یک ساز و کار نظارتی دقیق و مشخص و نیز مبهم بودن زوایای متعدد این نوع مبادلات، دولت‌ها چندان از آن استقبال نمی‌کنند زیرا به دلیل نوظهور بودن این پدیده، هنوز ضمانت اجرایی در قوانین برای آن در نظر گرفته نشده است.
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خاطرنشان کرد: با وجود ابهامات متعدد ارز دیجیتال اما به تازگی تبلیغات زیادی در فضای مجازی درباره این نوع مبادلات صورت می‌گیرد و عده‌ زیادی از مردم مشغول داد و ستد در این حوزه هستند.
وی تصریح کرد: در پی استفتائاتی که در رابطه با سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال از مراجع عظام تقلید صورت گرفته بسیاری از فقها مبحث حرمت یا احتیاط در ترک آن و قاعده نفی ضرر را مطرح کرده‌اند از این رو باید معاملات شفاف و گویا باشد تا شائبه ایجاد ضرر برای طرفین یا یکی از آنها ایجاد نکند.