kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت



رئیس ‌گروه تلفیق و بیلان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری، حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت.
آرش نصیری با بیان اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به پنج میلیارد و ۲۲ میلیون مترمکعب رسیده است افزود: حجم آب نگین آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.
وی با ‌اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز دریاچه هم اکنون ۴۴ سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است.
نصیری با ‌اشاره به ارقام اعلامی وضعیت سطح و حجم دریاچه ارومیه افزود: هم اکنون نسبت به سال گذشته به ترتیب با کاهش، ۱۵۷ کیلومتر مربعی در سطح و یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون متر مکعبی در حجم آب دریاچه ارومیه مواجه هستیم.
رئیس‌ گروه تلفیق و بیلان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وسعت دریاچه نیز به سه هزار و ۵۱۰ کیلومتر مربع رسیده که با توجه به وسعت سه هزار و ۷۱۴ کیلومتری سال گذشته، در وسعت نیز دچار کاهش هستیم.
نصیری با ‌اشاره به کاهش بارندگی‌ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و عدم تخصیص حق‌آبه اظهار داشت: حق‌آبه دریاچه ارومیه میزان ثابتی ندارد و وابسته به میزان بارش‌ها است.