kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

سازمان بنادر کشور ۲۶ میلیارد ریال تجهیزات به بیمارستان چابهار اهدا کرد



26 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی بیمارستانی و درمانگاهی اهدایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بیمارستان امام علی(ع) چابهار تحویل داده شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: این تجهیزات ۱۶ دستگاه مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است که با مساعدت و پیگیری‌های سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده مجلس و حوزه بهداشت و درمان تحویل شده است که امیدواریم بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.
رحمدل بامری افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای پیشگیری از کرونا در سال‌های اخیر اقدامات جدی شامل تحویل پنج هزار لیتر موادضدعفونی‌کننده و راه‌اندازی درمانگاه پزشکی با مراجعه سالانه ۱۵ هزار نفر انجام
داده است.
وی گفت: بیمارستان چابهار هم اینک ۱۹۰ تخت دارد و جوابگوی بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مردم مناطق همجوار نیست و نیاز است هر چه سریع‌تر بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با تخصیص اعتبار، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کُنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه چابهار از محروم‌ترین مناطق کشور در حوزه سلامت است، خاطرنشان کرد: توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر اورژانس، مرکز زایمانی LDR و تسریع در افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان جدید ۵۴۰ تختخوابی، سرانه و شاخص‌های حوزه سلامت را افزایش می‌دهد.
وی از توجه دولت به زیرساخت‌های مهم بندری، ریلی، جاده‌ای و اجرای طرح‌های مهم تاکید کرد و افزود: پروژه‌های خوبی در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در حال اجرا است که امیدواریم به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسند.