kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
معاون فرماندار:

ملوانان قبل از ورود به بندر دیلم باید تست بدهند





معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: ملوانان شناورهای باری برگشتی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قبل از ورود به این بندر باید تست بدهند.
محمدباقر گله‌گیر افزود: بهداشت و درمان شهرستان با قید فوریت از طریق تست سریع ریپید نسبت به پایش سلامت ملوانان و خدمه شناورهای ورودی اقدام کند و اگر هر کدام مثبت اعلام شد باید در شناور قرنطینه شود.
وی ادامه داد: در زمان قرنطینه ملوان، ضمن کنترل توسط دریابانی و بهداشت و درمان، در مورد رهگیری مستمر روزانه وضعیت سلامتی و مراحل درمان و خدمات پزشکی به آنان اقدام شود.
گله گیر افزود: اگر شناورها نزدیک به غروب آفتاب یا شب ورود کردند، پایگاه دریابانی نسبت به کنترل و جلوگیری از پهلوگیری در خور و خروج ملوانان شناورها اقدام تا دراولین فرصت صبح روز بعد شبکه بهداشت نسبت به انجام تست اولیه
اقدام کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم بیان کرد: تعاونی لنج‌داران، گمرک، اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی با توجه به حساسیت موضوع ضمن همکاری با بهداشت و درمان، درصورت تخلف صاحبان لنج‌ها از مصوبه انجام تست کرونا از تخلیه کالاهای آنها به مدت سه ماه جلوگیری کنند.
وی افزود: آمار همه شناورهای خروجی و ورودی شهرستان دیلم از طرف اداره بندر و دریانوردی و تعاونی لنج‌داران به حوزه بهداشت و پایگاه دریابانی اعلام شود.
گله گیر یادآورشد: در مرحله قبلی کنترل مبادی دریایی دیلم از ۵۸۴ تست گرفته شده ملوانان، موارد مثبتی مشاهده نشد.
شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.