kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کارشناس آمریکایی:

چاپ پول به افزایش شکاف طبقاتی منجر می‌شود

یک کارشناس آمریکایی گفت: سیاست بانک‌های مرکزی در چاپ پول و تزریق آن به اقتصاد کشورها به افزایش شکاف بین فقرا و ثروتمندان منجر شده است.




«مکس کایزر» و «استیسی هربرت» دو کارشناس آمریکایی شبکه راشاتودی به موضوع اجرای سیاست‌های انبساطی و به زبان ساده‌تر چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی کشورهای جهان و تأثیر آن بر عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان پرداختند.
کایزر تصریح کرد: از آنجا که بانک‌های مرکزی کشورهای جهان همچنان در حال چاپ پول هستند کسانی که حجم قابل توجهی دارایی در تملک خود دارند به‌شدت در حال ثروتمندتر شدن هستند و به همین دلیل فاصله بین ثروتمندان و افراد فقیر به میزان قابل توجهی در حال رشد است.
این کارشناس آمریکایی مدعی شد: پر واضح است که این سیاست به گسترش فقر، افزایش ثروت افراد پولدار، عمیق‌تر شدن شکاف درآمدی در جوامع و حتی افزایش نرخ بیکاری و تبعات اجتماعی آن منجر می‌شود.
کایزر ادامه داد: هم‌اکنون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، و جریان نئولیبرالیزم در این کشور در حال سوزاندن هزاران میلیارد دلار از دارایی قشر متوسط آمریکا هستند و باعث می‌شوند میلیون‌ها نفر به تعداد افراد فقیر در آمریکا اضافه شود.