kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
نایب رئیس مجلس:

دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به نور‌چشمی‌ها داده است





نایب رئیس مجلس گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، کالاهایی به جای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با ارز دولتی وارد کشور شده که جای تعجب زیادی دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نیکزاد‌، اظهار داشت: پرداخت ارز 4200 تومانی تاکنون به نور چشمی‌ها اختصاص یافته است.
وی افزود: 11 نفر در کل کشور 90 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و آن را پس نمی‌دهند، این‌ها نشان‌دهنده نبودن مدیریت جهادی در جنگ اقتصادی و عدم درک شرایط این جنگ اقتصادی توسط مدیران دولتی است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اقتصاد به مردم واگذار می‌شد، شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم، در حال حاضر به اندازه انگشتان دو دست خصوصی‌سازی موفق و سالم در کشور وجود ندارد چرا دولت شرکت‌های سودده را در اختیار نورچشمی‌ها قرار می‌دهد؟
نیکزاد بیان کرد: براساس طرح جهش تولید و تأمین مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی، مقرر شد 40 درصد مانده تغییرات تسهیلات بانکی در اختیار بخش مسکن قرار گیرد و دولت باید سالانه یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها بسازد.
وی تصریح کرد: در این طرح موضوع تامین مسکن و حذف قیمت زمین از قیمت مسکن، تخفیف در خدمات ساختمانی از جمله پروانه و نیز تامین تسهیلات و منابع بانکی مصوب شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مصوبات مناسب این طرح تشکیل شورای عالی مسکن است که متاسفانه رئیس‌جمهور به تشکیل این شورا اهمیتی نمی‌دهد، در حالی که در دولت‌های نهم و دهم این شورا هر 15 روز یک بار با حضور اعضا، وزرا و رئیس‌جمهور تشکیل می‌شد. نیکزاد ادامه داد: تعیین و تاسیس صندوق مالی بخش مسکن از دیگر نکات مثبت طرح جهش تولید و تأمین مسکن است که براساس آن همه منابع در اختیار این صندوق قرار گرفته و از این اعتبارات جهت کمک به تسهیلات مسکن استفاده خواهد شد.
نیکزاد افزود: ‏پس از مذاکرات متعدد در روزهای اخیر با وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مقرر شد تعاونی‌های روستایی نسبت به ‎خرید توافقی سیب‌زمینی از کشاورزان اقدام کنند و امیدوارم کشاورزان زحمت‌کش از این پس تنها دغدغه‌ تولید محصول با بهترین کیفیت را داشته باشند.