kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)آغاز شد

توزیع ۱۰ هزار سبد معیشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران




با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در مرحله سوم پویش «ایران همدل»، توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس‌ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی در نشست خبری از توزیع ۱۰هزار سبد کالای معیشتی میان مددجویان کمیته امداد استان تهران با همکاری بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)خبر داد.
مجید باجلان، با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای مرحله سوم پویش «ایران همدل» انجام می‌شود، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با کمک مردم نیکوکار و خیران، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
 باجلان افزود: در این مدت با راه‌اندازی بیش از سه هزار و 500 آشپزخانه در قالب طرح اطعام مهدوی، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و به دست نیازمندان رسیده است.
وی با اشاره به همکاری ۸۰ هزار نیروی جهادی و داوطلب در طبخ و توزیع و اطعام نیازمندان، اظهارداشت: نیمی از این افراد فعالان مراکز نیکوکاری و مابقی نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی هستند.
رئیس‌ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی همچنین از توزیع یک میلیون و ۶۵۰ هزار افطاری ساده خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان از سوی خیران، مردم نیکوکار و نهادها در قالب طرح اطعام مهدوی، افطاری ساده و تهیه بسته‌های معیشتی کمک جمع‌آوری شده است.
 در ادامه این نشست، معاون امور اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)با اشاره به جزئیات طرح توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان گفت: این بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های نیازمندان ساکن در پهنه غربی استان تهران توزیع خواهد شد.
محسن جهانی، ارزش ریالی سبدهای توزیعی را ۴۰۰‌هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای تهیه این بسته‌ها، مبلغ چهار میلیارد تومان از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)تامین اعتبار شده است.