kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

شرایط ضمانت دریافت وام‌های دانشجویی اعلام شد




رئیس‌صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی وزارت علوم توضیحاتی بیان داشت.
ناصر مطیعی درباره شرایط ضامنان وام‌های دانشجویی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شرایط فعلی دانشجویان برای ارائه ضامن، فرم تعهد محضری را ارائه می‌کنند و این وضعیت تا شهریور و تشکیل هیئت امنا صندوق رفاه ادامه دارد. این شرایط به دلیل شیوع کروناست تا مشکلی برای دانشجویان ایجاد نشود. با این شیوه درصدد هستیم مشکل تردد را بر طرف کنیم.
مطیعی درباره رقم ضمانت‌های بالا و دلیل آن اظهارداشت: چون مبلغ وام‌های دانشجویی بالا رفته، رقم ضمانت وام‌های دانشجویی هم افزایش یافته است.
وی افزود: به منظور تسهیل در بهره مندی دانشجویان متقاضی وام و حمایت از دانشجویان مستعد کم بضاعت، تعداد ضامنین برای ضمانت بازپرداخت وام‌های دانشجویی تسهیل شده است.
رئیس‌صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است. برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن رسمی یا پیمانی و یا دو نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است.
به گفته مطیعی، برای دریافت وام‌های دانشجویی بیش از مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، معرفی یک نفر ضامن دیگر علاوه‌بر ضامنین قبلی صرفاً از میان کارکنان رسمی و پیمانی واجد شرایط در ماده ۱۱ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است.