kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
عربستان سعودی

ورود به خودرو‌سازی برای قطع وابستگی به نفت


 
عربستان سعودی با استخدام مشاورانی از گروه مشاوره بوستون آمریکا درصدد تاسیس یک مجموعه بومی و داخلی برای تولید خودروهای برقی و الکتریکی است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، عربستان قصد دارد زیرساخت‌های صنعت بومی تولید خودرو را در این کشور ایجاد کند و با توجه به تمرکز کشورهای غربی بر روی تولید خودروهای برقی در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی خواهد کرد.
عربستان سعودی در تلاش برای متنوع ‌سازی منابع درآمدی خود است و قصد ندارد دیگر تنها به درآمد ناشی از استخراج نفت وابسته باشد. اتکا به نفت در نقاط مختلف جهان رو به کاهش است و استفاده فزاینده از انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده تا در آینده میزان واردات نفت کشورهای مختلف کاهش یابد. در عرصه خودرو‌سازی نیز طی دو دهه آینده استفاده از خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز منسوخ شده و خودروهای برقی خودران به تدریج جایگزین خواهند شد. عربستان در سال 2018 مقداری از سهام شرکت خودرو‌سازی برقی تسلا را خریداری کرد و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای بر روی شرکت خودرو‌سازی لوسید به عمل آورده که در زمینه تولید خودروهای برقی با شارژ بالا فعال است و قصد دارد کارخانه‌ای در نزدیکی شهر جده نیز بسازد.