kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

تشکیل کمیته مسلحانه مردمی در یمن برای اخراج امارات از جزایر سقطری


 
 در سایه تشدید اشغالگری امارات در جزیره سقطری یمن و آمد و شد نظامیان اماراتی و صهیونیستی در آن، ساکنان این جزیره به تشکیل یک کمیته مقاومت در برابر این اشغالگری اقدام کردند.
امارات به همراه صهیونیست‌ها جزیره سقطری در جنوب یمن را به اشغال کامل خود درآورده است. این اشغالگری باعث خشم ساکنان این جزیره شده و به همین دلیل یک کمیته مردمی اعتصاب و مبارزه با اشغالگری امارات تشکیل شد.
در بیانیه‌این کمیته که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «26 سپتامبر» منتشر شد، آمده است:« امارات، سقطری را در سکوت کامل اشغال کرد. پس مردم این جزیره بیرون آمدند و یک کمیته تحصن و اعتصاب علیه ابوظبی تشکیل دادند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «این گام، به منزله یک هشدار به ابوظبی است زیرا ملت‌های مبارز نمی‌میرند و تاریخ تکرار نمی‌شود و ملت‌های مبارز تاریخ خود علیه اشغالگری را می‌نویسند. هرچه قدر که زمان طول بکشد، مبارز احساس می‌کند که راهی جز پیروزی ندارد و ظالم می‌فهمد که بدون شک بازنده است.»»
سقطری واقع در دهانه خلیج عدن طی توافقی میان امارات و دولت مستعفی «عبدربه منصور‌هادی» به مدت ۹۹ سال به ابوظبی اجاره داده شده است. چندی پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی از ایجاد پایگاه نظامی مشترک امارات و رژیم صهیونیستی در این جزیره خبر دادند و اعلام کردند که هدف از این اقدام رصد کشتی‌ها در دریای مکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقاست.
از سوی دیگر، عبدالله علی صبری سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه در مصاحبه‌‌ای با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که سفارت یمن در دمشق در راستای توسعه روابط دو جانبه و همچنین شرح مواضع برای جامعه جهانی تلاش می‌کند و همچنین مقامات دولت صنعا خود را وابسته به تغییراتی که در کاخ سفید رخ می‌دهد نمی‌کنند، چرا که سیاست آمریکا تغییری نخواهد کرد و دولت صنعا تنها طرح صلحی را می‌پذیرد که بر مبنای عدالت باشد، نه تسلیم و از ابتدای جنگ یمنی‌ها خواستار صلح بودند و در چندین نشست برای مذاکره حاضر شده‌اند. سفیر صنعا در دمشق درخصوص موضع دولت یمن درخصوص دولت جو بایدن نیز گفت که تفاوتی میان دولت بایدن یا ترامپ و اوباما وجود ندارد و هر سه آنها در جنگ و جنایت و محاصره یمن دست داشتند و دارند. به گفته وی با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز به کار دولت جو بایدن، هیچ اقدام مثبتی از آمریکا در عالم واقع دیده نشده و جنگ و محاصره و عملیات رسانه‌ای گمراه‌کننده، همچنان ادامه دارد و در این میان متجاوزان اشک تمساح می‌ریزند.